Forum > Färdiga produktioner
Peter Estberg och Åsa Wetter- Tänker på dig hela tiden
asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 25.07.2008, 19:37:34 ---Lite tänker på Lennons låt om Sean, hans son, vad den nu heter -
Snyggt ljud. Fina slidegitarren som kommer in ibland.
Som låt betraktad är den väl rätt så traditionell.
Jag blir lite kass: Afzeliusvibbar osv. Bra för att det sjöngs på skånska så ...
Men det känns fint det här. Mycket bra. Behövs inget mer, tror jag, Möjligtvis nåt instrument, tex elgura som markerar
rytmen ungefär som en virvelkagge.
--- Slut citat ---
Du tänker nog på Beautiful boy,har jag för mig att den hette!
Det är faktiskt en steelguitarr(riktig) som jag kör genom en Pod!(Behärskar den inte riktigt än!)
Jag år uppfödd på gränsen till Skåne, så jag sjunger så! Om det liknar Afzelius och Wiehe så är det inte mycket jag kan göra något åt!
Ska funder apå det där med ett instrument som markerar rytmen! Tack för dina synpunkter!
Peter.
asti:
--- Citat från: asti skrivet 22.07.2008, 17:43:04 ---Endast ett halvfärdigt utkast, som jag skulle vilja ha synpunkter på! Är låten överhuvudtaget värd att ödsla tid på? Vilka ytterligare instrument skulle förstärka låten?
Är det något som ska bort? Trummor? Kör?
Helst skulle jag vilja ha den så avskalad som möjligt.
Tacksam för synpunkter!
Peter.
--- Slut citat ---
Åsa har lagt på sång, vilket jag tycker lyft låten rejält! Jag har också lagt på en klassisk gitarr i introt och lite plock, samt en kör på ett par ställen.
david.roennlund:
säger bara FYFAN Åsa !
Detta är lätt det bästa jag hört dig sjunga, din röst passar verkligen detta som handen i handsken :) :)
asti : väldans vilken mysig visa du gjort, precis så lågmäld som man kan önska av en visa som denna !
0101 : pianots första hon låter lite som en falsk blockflöjt :D gäller även vid typ 3-4 andra ställen i låten där pianot kommer in likadant :)
cheers
David
Emulator:
lyssnar. hon har inte lyft låten. det är fantamig en NY låt.
HUR klockrent som helst. Åsa, det är lätt det som du gjort där din röst passar ABSOLUT bäst. mästerligt.
underbart faktiskt.
riktigt bra jobb, nu är detta RIKTIGT bra. RIKTIGT.
wow. 5/5
Åsa:
Först och främst, jag är ju så otroligt glad att jag fick frågan att sjunga på denna underbara låt! Och jag kände mig som hemma ^_^.
Den är så fin, texten är underbar, känslan infann sig direkt!
:wub: David och Emu, tack snälla rara, det värmer hur mycket som helst att läsa det ni skriver!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida