Forum > Färdiga produktioner

Peter Estberg och Åsa Wetter- Tänker på dig hela tiden

<< < (3/8) > >>

asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 23.07.2008, 18:54:38 ---Gillar denna, din röst, den melankoliska stämningen och harmonierna.

--- Slut citat ---
Tack ska du ha!
Peter.

asti:

--- Citat från: Plinka skrivet 24.07.2008, 00:58:03 ---Hej!
Tycker att denna gott o väl håller i sig hela vägen precis som den är! Jag blir då inte uttråkad! Jättesnyggt!

--- Slut citat ---
Tack för det!
Peter.

Harmonica mike:
Hej Peter.
Passar på att välkomna dig hit till ett fantastiskt forum.

Låten då,ja du säger utkast..Jag tycker det låter väldigt bra,finns inget jag skulle ändra eller ta bort,möjligen hade jag sänkt sången pytte lite i mixen.Afzelius vibbarna finns där helt klart,härligt!
Emulatorn har en point i att komma in med ett lite mer utbyggt arr efter ett tag,men det är inte nödvändigt.Kanske skulle det lyfta låten några snäpp..?

Mycket bra detta.

Mvh
Micael

asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 25.07.2008, 13:41:56 ---Hej Peter.
Passar på att välkomna dig hit till ett fantastiskt forum.

Låten då,ja du säger utkast..Jag tycker det låter väldigt bra,finns inget jag skulle ändra eller ta bort,möjligen hade jag sänkt sången pytte lite i mixen.Afzelius vibbarna finns där helt klart,härligt!
Emulatorn har en point i att komma in med ett lite mer utbyggt arr efter ett tag,men det är inte nödvändigt.Kanske skulle det lyfta låten några snäpp..?

Mycket bra detta.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---
Tack ska du ha! Ja, det verkar finnas många som är villiga att bidra med konstruktiva förslag till ens låtar. Jag tror också man kan snappa upp en hel del vad gäller tips om bra instrumentljud, hur man förbättrar mixen etc.
Ang utkast - det var nog mest att jag inte var säker på om låten höll, var tillräckligt intressant!
Jag har sänkt sången lite och lagt till en cello ungefär halvvägs in i låten. Tror jag ska lägga på en kör lite längre in innan jag publicerar det här igen.
Tack igen för dina synpunkter!
Peter.

Tokai:
Lite tänker på Lennons låt om Sean, hans son, vad den nu heter -
Snyggt ljud. Fina slidegitarren som kommer in ibland.
Som låt betraktad är den väl rätt så traditionell.
Jag blir lite kass: Afzeliusvibbar osv. Bra för att det sjöngs på skånska så ...
Men det känns fint det här. Mycket bra. Behövs inget mer, tror jag, Möjligtvis nåt instrument, tex elgura som markerar
rytmen ungefär som en virvelkagge.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion