Forum > Demolåtar

Stone - vill veta om refrängen hookar

<< < (2/3) > >>

Wernborg:
Refrängen låter mer som en brygga till refrängen tycker jag. Inte speciellt hookig. Därmed inte dåligt alls. Lite väl Seattlig attityd i sången kanske.

Jobba på.

Wernborg:

--- Citat från: drloop skrivet 26.07.2008, 22:34:19 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 23.07.2008, 01:10:03 ---Refrängen låter mer som en brygga till refrängen tycker jag. Inte speciellt hookig. Därmed inte dåligt alls. Lite väl Seattlig attityd i sången kanske.

Jobba på.

--- Slut citat ---

För vissa inte "riktig sång" på för tillfället, men vad menar du med Seattlig attidi på sången. Blev änna nyfiken på vad du menar om man säger så.

--- Slut citat ---

Sådär lite övertydlig ameriansk dialekt som tex. Pearl Jam och alla i dess fotspår. Svenska Takida är ett annat exempel på överspel när det gäller uttalet. Det var ju väldig poppis i början på nittiotalet att låta så. Det är ju endast min smak detta, men jag tycker det låter lite "fejk".

Gjorde jag mig förstådd tro?

Desmond:

--- Citat från: Wernborg skrivet 23.07.2008, 01:10:03 ---Refrängen låter mer som en brygga till refrängen tycker jag. Inte speciellt hookig. Därmed inte dåligt alls. Lite väl Seattlig attityd i sången kanske.

Jobba på.

--- Slut citat ---

Jag håller med Wernborg här, "refrängen" låter mer som en brygga. Tyvärr finns det inget hookigt i den. Jag missade den faktiskt vid första lyssningen och undrade när refrängen skulle komma och sen var låten slut.

Inte kul att höra kanske men bra att veta. :(

Clemens:
Hej drloop!

Har lyssnat igenom ett par gånger..tror att det funkar som du har det nu..men då måste det arrangeras ordenligt, tror att refrängen känns lite som brygga eftersom arret inte är så utvecklat..

Eddi:
Hi Drloop
Låter väl som det kan bli nåt kul av detta. Med rätt arr så kan refrängen lysa upp lite men jag tycker att den är för kort - refrängen alltså - och beroende av hur du utvecklar den så kan man bedöma det du undrar om gitarrslingorna ska in ett varv innan versen igen - i dagsläget tycker jag nog att det låter ok men med längre refräng så kanske inte? Vem vet inte du vem vet inte jag

Jobba på så att man för höra lite mer kan bli riktigt bra.

Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion