Forum > Demolåtar
Tell me (Ny version 22/7 12.49)
stajo:
mixen tycker jag låter bra förutom då som alla påpekar virveln som låter lite som den ligger ovanpå.
Arret verkar riktigt schysst och kan säkert hjälpa fram låten. Tycker det är svårt/omöjligt att säga om låten i mina öron blir/är bra då huvudmelodin inte är med, skall dock bli kul att höra när sången kommer på.
mahan:
Tjou Piraten!
Grymt snygg låt, oj bara sångarskaran ställer opp här så kommer detta att bli superkalas. Snyggt arr o tajt lirat! Mixen kan man nog inte tala om innan allt material är på plats, men jättelovande låter det nu i varje fall. Snygga breiks o fint nerskruvad B-del. Nåt cymbalslag saknas här o där och virvelkaggen jobbar stundom liiiiite för energiskt!
BRA JOBBAT! :)
h. johan
Åsa:
Det här gillade jag, svårt som sagt att uttala sig riktigt utan att veta hur melodin kommer att ligga men det är ju skitbra såhär långt. Och det blir ju bara bättre sen med sång på! Bra låt! ^_^
freddy:
Tycker det låter bra, både produktion och låt. Trummorna på sticket kändes dock väldigt programmerade och inte lika mycket "vanlig trummis" som resten. Sången kan dock förstöra lika mycket som den kan göra gott :) Nu vill man iaf höra denna med sång, blir lite nyfiken...
Snyggt jobbat! Lycka till med slutklämmen!
pirateKING:
Tack allihopa för den fina responsen och dom grymma tipsen. Har lyssnat på er och gjort en ny version.
Ändringarna:
-Ny Virvel (Addictivedrums virvel inmixad i den gamla DFH-virveln).
-Höjt volym på dom cleana gitarrerna.
-Tagit bort / Fixat till dom konstiga fillsen där virveln lät kulspruta.
-Fixat med velocityn på sticket för lite naturligare trummor.
-Gett basen lite mera klarhet för att lyfta fram basslingorna på versen
-Panorerat ut pukorna ordentligt
http://dump.rockstarjapan.net/tell_me_v6.mp3
Jag har också gjort ett sångtest på Refrängen: (Detta är dock bara test och slask, men ni kan väl säga vad ni tycker om melodin :))
http://dump.rockstarjapan.net/tell_me_v7_vocals.mp3
Texten:
I'v been longing for you
in a lifetime alone
I'v been search my heart
and awaking your name
and as time pass me by
in a different way
I am coming for you
I am missing in stereoland
Navigering
[0] Meddelandeindex