Forum > Demolåtar

Write me a letter

(1/5) > >>

Eddi:
LÅTNAMN: Write me a letter
ARTIST/GRUPP: Eko
GENRE: Vete tusan retro?
LÅTLÄNGD: 3:11
KOMPOSITÖR: Eko
PRODUCENT: Eko
EV. MEDVERKANDE: Nä
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
LÅTLÄNK: http://www.wideworld.se/music/Write_me_a_letter_v1.mp3

Hallå Boys and girls
Här kommer en liten visa vars genre jag inte har en aning om och där jag hade tänkt få in lite gitarrer men de verkar inte få plats med allt oväsen.

Varsågod att såga eller nåt :D

Eko
_____________________________ _____________________________ ________________________

Här kommer version 2 med Max på gitarrer - tror vi har lämnat dansbandsträsket nu :D
http://www.wideworld.se/music/Write_me_a_letter_v3.mp3

MaxB:
Trummorna tycker jag ska ligga högre i volym och sången eventuellt lite lägre. Om du vill skulle du också kunna lägga om sången. Den är lite "sur" på en del ställen - if you don't mind me saying so.

Då jag såg titeln på låten kom jag först att tänka på Joe Cocker som sjöng "The letter"
"And my baby, she wrote me a letter"
men din låt var ingen cover.

Eddi:
 :D Tack MaxB - hörlursmixade i natt á la Yllet. Sedan drog jag ner det till två spår och slängde på effekter där. Så trummorna hamnade lite lågt? Ok tänkte försöka få bort EZ-soundet och vadå sjunger jag surt :ph34r: jorå så är det nog hade tänkt lägga om vissa partier i alla fall.

Fler tips?

Eko

freddy:
Nu ska vi se här EKO.

Det känns lite dansband i starten tycker jag, tills sången kommer in. Sen är det alldeles för mycket reverb på trummorna, virveln hör man det extra tydligt på. Sköna bastoner på sången ibland :D Tycker du ska prova att sjunga mer i detta register, det låter som att din röst låter bra där. Lite attityd-lös sång också kanske, när du sjunger "why dont you" i slutet t.ex. Där kunde du nog ge oss lite mer attityd.

Lite körer och stämmor som förstärker vissa bitar kanske?

Hedblom:
Hej Eko.

Intressant låt.

Jag tycker tyvärr som Freddy nu att det låter lite dansband.
Men om du lyckas "fläska på" tror jag det kan bli riktigt bra.
Basgången är faktiskt ganska svängig  :lol:

Men jobba på!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion