Kontrollrummet

EZ vald sample hamnar "fel"

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
För några veckor sedan så började min EZ vid drag and drop till min Cubase 4 hitta på underligheter. Den godkände inte mitt upplagda spår för EZ utan skapar själv ett Instrumentspår där den lägger samplen. För mig är det bara att dra upp sampeln och lägga den där jag vill ha den så fungerar det ljudmässigt. Men det som försvinner är den i och för sig dåliga märkningen i sampeln som ju brukar följa med EZ_PS_01_07 eller vad det nu står - det vill säga adressen till källan i stället står det "Instrument".
Någon som har en aning om vad som kan ha hänt?
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
så har det varit hela tiden för mig.... jag kör iofs sx 2 så jag trodde det berodde på att det inte stödje fullt ut.
Har du hämtat hem någon mjukvaru uppdatering för ez eller sx  eller kanske någon uppdatering till operativet?
Nu när det inte var så från början för dig så kan man ju undra vad det beror på :)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag för en maildiskussion med Toontrack och IM-7 men de verkar inte direkt förstå vad jag menar.
S du har haft så hela tiden jobbigt! Jo jag misstänker någon form av "uppgradering"
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Preferences => MIDI => MIDI-files=> Import dropped file as single part ?

Sedan är det inte så att du drar några samples....det kan nog förvirra i ev diskussion m Toontrackarna.
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nä det funkade inte Bengan men det lät som en trovärdig teori. Vad är det jag dropar för nåt då? Loopar?
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Det droppas bara midi-info...råkar ut för samma sak i Stylus RMX..

EDIT: På "Instrument track" kan man automatisera, tex volym, lägga VSTplugins etc..fungerar som en "tänkt" audiokanal fast du ser inte själva "samplingarna"...så rent generellt är det bra att jobba med "Instrument track" + midikanalen när du jobbar med multitimbrala VSTi. I midikanalen kan du påverka hur samplingarna, loopen i det här fallet, skall spelas upp..tex ta bort midi-info för BD tex..i "Instrument track" kan alla automatiseringar göras för audion..   
« Senast ändrad: 11.08.2008, 23:03:04 by Clemens »