Forum > Demolåtar
Hedblom - Hey You (After rain there's always sun)
Dividend:
Låt med hög coolhetsfaktor! Kommer att följa sångens utveckling helt klart!
Tycker inte din röst låter "dålig", passar väldigt bra till genren, men så är jag ju ingen expert på sång precis..
freddy:
Ja fan, bra röst och bra låt. Ser inte att du behöver något mer tips än att sjunga mer bara. Du har en fin ton, du får nog bara ha lite tålamod så blir det bättre.
Hedblom:
Tack, tack! Roligt att höra av er alla :D
Ska träna, och träna nu så mycket jag orkar lyssna på mig själv :lol:
mahan:
Tjou Hedblom!
Detta värmer en gammal musikers hjärta! En riktig godbit ala 70-tal. Snyggt arr, snygg lir och först tyckte jag mixen var lite väl mono, men efter nån lyssning så sitter den faktiskt rätt snyggt i mina öron, just typ 70-tal. :)
Mixen ligger lider kanske lite av dynamikbrist kanske pga för höga volymer, tycker du kör lite onödigt nära klippningsgränsen här o där.
Men detta gillas av Obbnäsgubben! :)
kÖR HÅRT!
h. johan
Hedblom:
Tack Johan, du är alltid lika snäll :D
När jag skriver låtar tänker jag mer 60-tal/britt/pop, kanske inte direkt 70-tal men det låter bra det också.
Försöker göra allt för att det inte ska låta pop á la 2008.
Är medveten om att det distar. Gjorde inte det i Cubase, utan det blev på mp3-filen.
Förmodligen för att den komprimeras och det som du säger är väldigt nära "klippgränsen".
Ska se över detta, och förmodligen lägga på en till gitarr som piggar upp intro/outro.
Än en gång.Tack!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida