Forum > Demolåtar

Hedblom - Hey You (After rain there's always sun)

<< < (3/3)

stajo:
tycker du har en skön ton i rösten, så bara öva på så blir det nog bra och släpp inte ut luften för fort.

En mysig låt har du också fått till. Vad gäller arret så är det kanske lite på hela tiden, kanske ett lugnare parti med bara lite bas och ett ackord på varje helnot eller något vid 1.30 skulle ge lite mer variation.

Emulator:
bra låt!

låter som det läcker för mycket luft som bow35 sa. Hmike tipsade om att träna med ett tunt papper framför munnen. man skall kunna vråla på rätt bra utan att det skall fladdra. testa :)

Larsson:
hej hedblom..s
könt sväng i den hära låten..
tycker åxo att du har bra röst, & tror åxo på övning så sitter din röst som smäcken..
och jag är på din sida med att höja en oktav är nog inte lösningen :)
gillar dessutom att den är ganska rå i arret..

hare gott
/Larsson
:)

Hedblom:
Hade missat att jag fått fler svar.

stajo Tack tack. Övar så mycket jag bara orkar nu :) Vet att det blir lite väl på kanske, men brukar alltid börja med att lägga på akustisk gitarr och då blir det bara så hela tiden. Är väl för lat helt enkelt.

Emulator Har provat pappret och så väldans mycket fladdrar det inte. När jag sjunger så håller det sig ganska stilla, men efter sista tonen så fladdrar det på ganska bra som att jag släpper ut överflödsluften. Kanske inte spelar nån roll eller en väldans roll?

Larsson Tack! Nja, om jag höjer blir det väldigt pipigt och skumt så det är nog ganska korkat. Ha det gott du med  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion