Forum > Färdiga produktioner
Jon Rinneby/Sweet Water Pirates - Not a perfect song
cykeln:
Underbar pop-pärla. Mc Cartney-vibbarna står som Hoeffnerbasar
Fantastiskt fint ljud - från det glimrande, lite skira i börja till den avslutande refrängsvängen.
S-snygga körer i refrängpartierna
För att bli perfekt :) behöver den kanske någon form av stick eller mellanspel
Låter som en radio-hit!
Yllet:
--- Citat från: cykeln skrivet 20.07.2008, 18:39:37 ---Underbar pop-pärla. Mc Cartney-vibbarna står som Hoeffnerbasar
Fantastiskt fint ljud - från det glimrande, lite skira i börja till den avslutande refrängsvängen.
S-snygga körer i refrängpartierna
För att bli perfekt :) behöver den kanske någon form av stick eller mellanspel
Låter som en radio-hit!
--- Slut citat ---
Tack, men frågan är då var jag skulle klämma in sticket på ett naturligt sätt. Vers, vers, mellanspel (såfall här, någon form av soloinstrument), vers, vers, ref, ref... för de kan ju knappast hända något annat här, det skulle bli konstigt för låtens uppbyggnad eller?
tack på förhand :)
Hägge@Clonework:
Hej,
Väldigt profsigt gjort dehär. Själva låten har jag svårt att uttala mig om men refrängen fick mig att tänka på en jul i amerika... hmm <_<
Tekniskt kan man ju inte klaga utom kanske gällande mastringen som i sista refrängen är nog helt förmycket. Särskilt när man kommer tillbaka till de lugna efter det o loudnessen stiger en rakt i feisset.
Smaksaker: Tycker att separationen mella instrumenten främst när det gäller frekvensomfång är för skarp, särskilt när du talar om analog o varm sound. Denhär var nog mera klinisk HIFI men nog riktigt bra sådan.
Profsigt gjort!
Hägge
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida