Forum > Färdiga produktioner

Per Rosqvist - The Mind of Women

<< < (5/7) > >>

MrPhil:

--- Citat från: Dividend skrivet 30.03.2007, 17:42:52 ---
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 30.03.2007, 17:40:26 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 30.03.2007, 17:35:16 ---Man får ju vidga vyerna lite. Och visst har jag kollat upp (antingen ytligt eller grundligt) hur de olika instrumenten fungerar.

--- Slut citat ---

Bör noteras att mitt inlägg var egentligen helt OT, eftersom det inte hade att göra alls med din låt, utan endast med hur nånting "låter MIDI", och att MrPhil lyckades beskriva det på ett ganska bra sätt.

Din låt låter för övrigt inte MIDI i mina öron.

--- Slut citat ---

OK, nä vi lägger ner det här.
MrPhil: Jag är inte arg, eller ledsen eller något.... Bara det att du väl har rätt och fel på samma gång. ATt det låter onaturligt med 12 trumpetsektion håller jag med om. Det händer inte ofta....

--- Slut citat ---
Bra :)
Tanken var inte alls att vara otrevlig.

Emulator:
fascinerande läsning, väldigt itnressant och med kloka kommentarer från alla tänkbara håll.

Jag tycker detta låter fantastiskt bra, det är egentligen kärnan. Jag kan hålla med någon som skrivit tidigare att någon blåsning (hihi) kan låta lite stark...på nåt sätt.

Men hur som helst, detta är något av de bättre verken när det gäller att apa efter en orkester tycker jag.  Ingen melodi som fastnar på mig likt dina andra verk, men under lyssningen sitter man och surfar vidare i tron att P2 spelar i bakgrunden.

Snyggt!

Linkowich:
Jag brukar inte kommentera demos som jag inte gillar, men nu kan jag inte låta bli eftersom du gick igång så efter MrPhils inlägg  ;)

Kompositionsmässigt så tycker jag det är rätt könlöst och trist, mycket för att det är väldigt pentatoniskt (det kanske är dina asiatiska influenser iofs). Men jag saknar spänningar som växer fram och upplöses. Jag vet inte om det är klassisk musik du vill göra, men om det är det så låter det här mer "melodi ovanpå ett ackord" än stämmor och kontrapunkt - en melodi som jag dessutom har otroligt svårt att följa och få grepp om.

Ljudmässigt/tekniskt så håller jag i stora drag med MrPhil. Det är alltid en balansgång när man jobbar med realistiska ljud, och om man väljer att tänja på gränserna så får man nog tåla lite stryk.

Dividend:
Hej!

--- Citat från: Linkowich skrivet 30.03.2007, 20:17:43 ---Jag brukar inte kommentera demos som jag inte gillar, men nu kan jag inte låta bli eftersom du gick igång så efter MrPhils inlägg  ;)

--- Slut citat ---

Ja, nu jävlar blir jag förbannad!!!!!! (Eller kanske inte  ;)

--- Citera ---Kompositionsmässigt så tycker jag det är rätt könlöst och trist, mycket för att det är väldigt pentatoniskt (det kanske är dina asiatiska influenser iofs). Men jag saknar spänningar som växer fram och upplöses. Jag vet inte om det är klassisk musik du vill göra,
--- Slut citat ---

Jag vet inte om jag vill kalla det klassisk musik. PSeudoklassiskt brukar jag använda som benämning, låter ödmjukare och är lättare att skriva ner än "Klassisk orkester med knepiga melodier och massa massa saker som skiljer det från "klassisk" klassisk musik." Framförallt är det lättlyssnat, det jag brukar göra.

--- Citera ---Ljudmässigt/tekniskt så håller jag i stora drag med MrPhil. Det är alltid en balansgång när man jobbar med realistiska ljud, och om man väljer att tänja på gränserna så får man nog tåla lite stryk.

--- Slut citat ---

Tja, det är väl för att jag inte gillar stryk för att man tänjer på gränserna som det blev sån diskussion? Men han/du har rätt och fel på samma gång. Jag säger bara att det är möjligt för en attans massa trumpetare att spela så, medans någon som är lite ehumm inskränkt inte förstår "hur det går ihop"....

Tack för feedback!

Dividend:

--- Citat från: Emulator skrivet 30.03.2007, 20:04:35 ---fascinerande läsning, väldigt itnressant och med kloka kommentarer från alla tänkbara håll.

Jag tycker detta låter fantastiskt bra, det är egentligen kärnan. Jag kan hålla med någon som skrivit tidigare att någon blåsning (hihi) kan låta lite stark...på nåt sätt.

Men hur som helst, detta är något av de bättre verken när det gäller att apa efter en orkester tycker jag.  Ingen melodi som fastnar på mig likt dina andra verk, men under lyssningen sitter man och surfar vidare i tron att P2 spelar i bakgrunden.
Snyggt!

--- Slut citat ---

Tackar. Kul med folk som förstår sig på det hela. Det FINNS faktiskt en genomtänkt melodi som går genom hela låten. Jag hör den åtminstone  ;), och hört av folk att de fått lyssna iaf 5-8 ggr (kanske färre) innan de uppfattar hur det hela hänger samman....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion