Forum > Färdiga produktioner

Per Rosqvist - The Mind of Women

<< < (4/7) > >>

Dividend:

--- Citat från: MrPhil skrivet 30.03.2007, 17:27:31 ---Hoppla hoppla, min gode man.... :lol:

Jag sa så här: "Ibland låter valet av samplingstyp ogenomtänkt, vilket får det att låta onaturligt."

Oavsett om det är hur genomtänkt som helst så låter det inte genomtänkt. Nu när jag vet att det ÄR genomtänkt, så låter det fortfarande onaturligt o konstigt i mina öron. Det blir inte ens en ball effekt - tycker jag.

Om du bara kan ta hyllningar, ska du nog skriva det när du vill bli recenserad här - om det nu var din tanke.

--- Slut citat ---

Hoppla hoppla hoppla, visst faktum är att jag gillar dissningar! Det får en att tänka till lite extra. Ditt extranummer här var dock meningslöst som jag precis förklarat...
(Om du nu kan ta att bli emotsagd? )  :D

Dividend:

--- Citera ---MrPhil är nog i kärnan av saken här. Egentligen är beskrivningen ovan inte bara relaterad till samplingar, utan framförallt till det som vi menar när vi beskriver nånting att "det låter som MIDI". Att kunna programmera ett instrument korrekt, betyder att du bör kunna spela instrumentet i fråga - eller åtminstone känna till hur instrumentet fungerar.

Nu så tycker jag inte det var så värst störande att jag skulle ha brytt mig om att påpeka om det just i den här låten - men det är en smaksak. Beskrivningen på fenomenet är ypperligt bra i varje fall. Plus i boken för det.

--- Slut citat ---

Håller med till 50% vad gäller forte (franskt horn) tror jag det var. DEt verkar jävligt skumt att han vandrar iväg. HAr jag sänkt volymen så som MrPhil påpekar så får jag skämmas litegrann. Noll håller jag med om cresc-trumpeterna. Man får ju vidga vyerna lite. Och visst har jag kollat upp (antingen ytligt eller grundligt) hur de olika instrumenten fungerar.

tsmalmbe:

--- Citat från: Dividend skrivet 30.03.2007, 17:35:16 ---Man får ju vidga vyerna lite. Och visst har jag kollat upp (antingen ytligt eller grundligt) hur de olika instrumenten fungerar.

--- Slut citat ---

Bör noteras att mitt inlägg var egentligen helt OT, eftersom det inte hade att göra alls med din låt, utan endast med hur nånting "låter MIDI", och att MrPhil lyckades beskriva det på ett ganska bra sätt.

Din låt låter för övrigt inte MIDI i mina öron.

Dividend:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 30.03.2007, 17:40:26 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 30.03.2007, 17:35:16 ---Man får ju vidga vyerna lite. Och visst har jag kollat upp (antingen ytligt eller grundligt) hur de olika instrumenten fungerar.

--- Slut citat ---

Bör noteras att mitt inlägg var egentligen helt OT, eftersom det inte hade att göra alls med din låt, utan endast med hur nånting "låter MIDI", och att MrPhil lyckades beskriva det på ett ganska bra sätt.

Din låt låter för övrigt inte MIDI i mina öron.

--- Slut citat ---

OK, nä vi lägger ner det här.
MrPhil: Jag är inte arg, eller ledsen eller något.... Bara det att du väl har rätt och fel på samma gång. ATt det låter onaturligt med 12 trumpetsektion håller jag med om. Det händer inte ofta....

MrPhil:

--- Citat från: Dividend skrivet 30.03.2007, 17:31:27 ---
--- Citat från: MrPhil skrivet 30.03.2007, 17:27:31 ---Hoppla hoppla, min gode man.... :lol:

Jag sa så här: "Ibland låter valet av samplingstyp ogenomtänkt, vilket får det att låta onaturligt."

Oavsett om det är hur genomtänkt som helst så låter det inte genomtänkt. Nu när jag vet att det ÄR genomtänkt, så låter det fortfarande onaturligt o konstigt i mina öron. Det blir inte ens en ball effekt - tycker jag.

Om du bara kan ta hyllningar, ska du nog skriva det när du vill bli recenserad här - om det nu var din tanke.

--- Slut citat ---

Hoppla hoppla hoppla, visst faktum är att jag gillar dissningar! Det får en att tänka till lite extra. Ditt extranummer här var dock meningslöst som jag precis förklarat...
(Om du nu kan ta att bli emotsagd? )  :D

--- Slut citat ---
Vad jag tycker när jag lyssnar o upplever kan jag ju inte ändra, oavsett om du förklarar att med 12 trumpetare så går det att uppnå effekten du beskriver. Det låter fortfarande sampling. Ibland är inte frågan vad som går att uppnå, utan om det är önskvärt.
Du ville höra åsikter på ditt verk. Din åsikt på min åsikt kan jag bara rycka på axlarna åt - om det inte är så att du tycker jag är otrevlig, eller otydlig så det behövs förklaring på vad jag menar.

Jag tror att du skulle uppnå bättre resultat om du styrde mer av tonernas styrka själv istället för att överlåta det till Cubase att lite slumpvis ändra.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion