Forum > Färdiga produktioner
emser-Wake Up Sleepyhead
Eddi:
Emser var en rosa pastill förr i tiden - finns den kvar? Låten: minimal instrumentering men herregud tonerna ramlade inte ner från rymden väl - visst kan du lira! För att inte tala om att du kan sjunga (sade han lätt avundsjukt) trummorna är härliga också. 4 pastiller från mig.
Eko
equality:
Härligt att höra din sköna stämma igen till de magiska rytmer bara Du kan åstadkomma. Svänger rejält och harmisarna tar ut svängarna ordentligt. Skön, drömskt stämning. Läckert!
stensdotter:
Emser my man.
Att lyssna till dig är ren nostalgi. Jag blir ALLTID alldeles lyrisk. Det är något med känslan i din röst som går in i djupet av hela mitt hjärta (och nu är det inte bara vinet som talar) *fnissar*. Mysig låt, lite småputtrig.
Letade i din låtlista o vill be dig att lägga upp The spell igen, den har du aldrig postat här. Det är så många som inte hört låtarna du postade på Forum. Please, låt de få svänga i med i en av demovärldens schysstaste hits.
Sa sommar-Stensdotter, tog en stor klunk av vinet, drog på lurarna, höjde volymen och drog igång Emser-hiten nummer ett.... :D :D :D :D
karl:
the spell
freddy:
--- Citat från: Tokai skrivet 18.07.2008, 22:03:20 ---Hallå - long time since I saw you!
Tycker du sabbar låten med för mycket effekter och filter o dyl. Hade den här låten funnits med på en vanlig cd hade låten innan och kanske efter varit mer "normal". Men nu finns inte den jämförelsen. Alltså, det är väldigt snyggt gjort men på nåt sätt själlöst. Jag vet ju att du har en kanonröst. Varför trixa med dessa effekter? Varför komplicera arrangemanget? Nåja, det är vad jag tycker, andra som vet bättre vad gäller modern produktion tycker nog annat.
--- Slut citat ---
Håller inte alls med dig här. Tycker faktiskt att effekterna bidrar till mer själ och gör det intressant. På dig låter det som att man använder sådant när man inte har en bra röst och att sångare som har en bra röst ska skita i det? Lite väl konservativt kanske.
Emser - Bra låt, känner väl att den kanske inte sticker ut riktigt på något ställe. Lite jämn överlag liksom. Men den är mysig och du sjunger fan riktigt bra! Gillar även produktionen. Bra jobbat!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida