Kontrollrummet

Dj Viss - Kram

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Hej,

Igår satt jag och pillade på technolåten postad i halvfärdiga demos men då jag satt å plinkade på keyboarden fastnade följade lilla melodi som jag bestämde att göra en liten låt av. Låten skulle enligt eget tycke kunna brukas i ett tv-rollspel där hjälten efter jordens förfall vaknar upp i ruinerna och går runt i sin hemby lite sorgset..
Mja...inte världens mest ambitösa eller fantastiska visa men sin lilla charm har den allt tycker jag. Kul å höra va ni tycker med =)

Använd ALLTID följande template för att berätta mera om låten:  <_<

LÅTNAMN: Kram (kom gärna med nått bättre förslag =))
ARTIST/GRUPP: Dj Viss
GENRE: Ballad/Chillout/Filmmusik
LÅTLÄNGD: 2:33
KOMPOSITÖR: Dj Viss
PRODUCENT: Dj Viss
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3 224 kbps

låtlänk:
http://www.speedyshare.com/895269615.html



« Senast ändrad: 25.07.2008, 11:36:52 by DjViss »
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Vackert pianotema men det måste till mer variation för att hålla intresset uppe. Variera temat mer och/eller in med ett stick och sen tillbaka. Kan bli väldigt snyggt detta.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst
Håller med equality, det behövs ett break som variation! Kan också tänka mig en plockande ak gitarr som kommer in en bit i låten och kanske även en ak bas...?
Har du tänkt lägga på sång eller ska det vara instrumentalt?
Peter.


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Tack för snabb feedback :)

Får se om jag kan få till lite varation då, göra om ackordföljden i nått parti å variera mig lite.
Sång blir d nog ingen av då jag inte kan sjunga själv och inte har tillgång till nån som kan tyvärr...

Däremot lite bas och kanske lite akustisk gitarr skulle nog kunna hjälpa till lite..Nu är det väl lite si å så med gitarr å boobass i fruityloops om dom håller måttet men jag ska experimentera lite med det.  :rolleyes:
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


freddy

  • Gäst
Låter lite vasst i mina lurar tycker jag. Gillar dock musiken, lite drömsk och flytande.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu har jag försökt flera gånger men jag kan inte ladda ner Mp3:an det händer liksom ingenting när man trycker på Ikonen.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se