Forum > Färdiga produktioner
Peter Estberg - Jag har ju allt
asti:
--- Citat från: Wernborg skrivet 16.07.2008, 19:22:45 ---Fint framfört och bra ljud. Iofs bottnade högtalarna i min laptop på väldigt låg volym också och det brukar inte hända. Har du nån riktigt låg bas kanske som gör det? Tog på bra lurar och då lät det bra i alla fall.
Trummor stämmer inte i mitt tycke heller.
Kanske gå ännu längre från vispopen och göra ett komp på 808-trummor i halva tempot mot nu. Lite Adolphson & Falk-aktigt?
--- Slut citat ---
Tack för dina synpunkter! Förlåt en okunnig, men vad är 808-trummor?
Jag gillade Adolphson & Falk, så det kanske är en bra idé!
/Peter
Roboseal:
välkommen för det första, jag har vaknat ur min semesterkoma och har varken kommenterat eller producerat på ett bra tag.
låten du har gjort tycker jag är störtskön... verkligen!
jättebra
Tokai:
Fin låt. Bra, känslig sång. Har egentligen inga problem med dom galopperande trummorna. Tycker det driver på bra. Kanske skulle det behövas nåt percussion i halvtempo som motvikt, kanske en tamborine?
equality:
Hej Peter!
Välkommen hit. Fin text och harmisar. Trummorna funkar bra i mina öron men de är inte särskilt trumtillvända.
Körerna låter lite grötiga, kanske panorera ut dem mer eller skippa understämman? I en bra låt vill man ju att allt
skall vara perfekt.
Rattlesnake:
Riktigt bra! Gillar de brutna ackorden som överraskar, men ändå är logiska i följden.
Produktionen låter rätt färdig, det enda som kanske skulle ses över är stämmorna, och där skära lite lågfrekvent.
Håller med om trummorna, lite vidare svängar skulle nog inte vara fel. Ett forumsamarbete är aldrig fel, det finns flera här som kan fixa till ett schysst sväng. Varför inte fråga Wernborg?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida