Forum > Färdiga produktioner

Peter Estberg - Jag har ju allt

<< < (3/4) > >>

asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 19.07.2008, 16:08:10 ---Fin låt. Bra, känslig sång. Har egentligen inga problem med dom galopperande trummorna. Tycker det driver på bra. Kanske skulle det behövas nåt percussion i halvtempo som motvikt, kanske en tamborine?

--- Slut citat ---
Tanken med trummorna är som du säger att driva på tempot! Kanske i refrängen man skulle lägga på något som du föreslår, som fyller ut lite extra? Tack för tipset!

asti:

--- Citat från: equality skrivet 19.07.2008, 17:07:29 ---Hej Peter!
Välkommen hit. Fin text och harmisar. Trummorna funkar bra i mina öron men de är inte särskilt trumtillvända.
Körerna låter lite grötiga, kanske panorera ut dem mer eller skippa understämman? I en bra låt vill man ju att allt
skall vara perfekt.   

--- Slut citat ---
Hej Mikael!
Förstår inte riktigt vad du menar med "trumtillvända"? Vad beträffar körerna har du alldeles rätt - jag är inte helt nöjd med resultatet. Får jobba på det!
Tack för synpunkter - ha det!
/Peter

asti:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 19.07.2008, 17:27:03 ---Riktigt bra! Gillar de brutna ackorden som överraskar, men ändå är logiska i följden.

Produktionen låter rätt färdig, det enda som kanske skulle ses över är stämmorna, och där skära lite lågfrekvent.

Håller med om trummorna, lite vidare svängar skulle nog inte vara fel. Ett forumsamarbete är aldrig fel, det finns flera här som kan fixa till ett schysst sväng. Varför inte fråga Wernborg?

--- Slut citat ---
Tack för tipset!
/Peter

equality:

--- Citat från: asti skrivet 19.07.2008, 17:48:40 ---Förstår inte riktigt vad du menar med "trumtillvända"?
--- Slut citat ---

Jag menar att mina öron inte är särskilt bra på trummor. Andra har säkert vettigare synpunkter där.

asti:

--- Citat från: equality skrivet 19.07.2008, 18:31:30 ---
--- Citat från: asti skrivet 19.07.2008, 17:48:40 ---Förstår inte riktigt vad du menar med "trumtillvända"?
--- Slut citat ---

Jag menar att mina öron inte är särskilt bra på trummor. Andra har säkert vettigare synpunkter där.

--- Slut citat ---
Haha...så du menade dina öron, jag trodde du menade att trummorna inte var trumtillvända! :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion