Forum > Färdiga produktioner

Peter Estberg - Jag har ju allt

(1/4) > >>

asti:
Ett försök att göra ett lite annorlunda arrangemang av en vispop-låt än vad jag normalt gör! Synpunkter, åsikter, kritik etc önskas!
Mvh
Peter.

karl:
Hej Peter och välkommen hit...jag kände att jag gjort mitt på allears och det känns mer relaxat att inte ha poängbedömningen i halsen hela tiden...tycker om dina låtar och här har du dessutom bra sångljud dvs.inte det där tunga reverbet som du haft i många av dom låtar jag lyssnade på allears...liknelsen med Afzelius får du nog leva med men en kalaslåt  har du fått till här...

Allt gott /  karl

freddy:
Fin låt och fint sjunget, snygga stämmor.

Trummorna känns inte riktigt rätt i låten tycker jag. För mycket små virvelslag. Enklare komp hade nog varit snyggare i denna tycker jag. Stressar på i onödan. 

Fin text också. Du gör detta bra, kanoners.   

Välkommen förresten!

Wernborg:
Fint framfört och bra ljud. Iofs bottnade högtalarna i min laptop på väldigt låg volym också och det brukar inte hända. Har du nån riktigt låg bas kanske som gör det? Tog på bra lurar och då lät det bra i alla fall.

Trummor stämmer inte i mitt tycke heller.

Kanske gå ännu längre från vispopen och göra ett komp på 808-trummor i halva tempot mot nu. Lite Adolphson & Falk-aktigt?

cykeln:
Lite Afzelius-vibbar får man förstås av rösten
Bra låt, fint framförd.
Håller med tidigare talare om att trummorna känns lite jäktade.
tänkte efter 2/3 av låten att det skulle passa med en vers med bara git
men så kommer det på slutet.
Bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion