Forum > Färdiga produktioner

karl-Life goes on

<< < (2/7) > >>

jay thomas:
Hur funkar ljudbilden? Alldeles för bra!  ;)
Du har nog hört Gabrielreferensen förut men den finns där. Finstämd låt, tillbakalutat arr, låter i mina öron som färdig!  :)
Kan säkert kompletteras men nakenheten är det som tilltalar mig med denna låt.

Eddi:
Tror inte jag har hört något tidigare från dig Karl men liksom Jay får jag självklara Gabrielvibbar (vibbar? nej det fullkomligt skriker Gabriel)
Låten funkar precis som du har gjort den kan hålla med om att lite av kompet dränkte din röst ett tag på slutet och det är tråkigt. MEN jag skulle verkligen vilja höra den med full Genesissättning ----- du milde va bra det skulle bli!!!

Kanon  - gör vad du vill - allt blir nog bra. :D

Eko

perrra:
Gillar detta starkt!!

Såå skönt att lyssna på :)  och det är så jävla underbart att höra riktiga akustiska gitarrer... älskar det :)

ÄR det måntro en LAPSTEEL från Eastwest Colossus jag hör? :)

Skitbra låt .. låten passar texten skitbra, o vise versa :)

Mvh

Perrra

pirateKING:
Tjena.

Detta är hur bra som helst! Vilken kanonlåt. Sången sitter perfekt förutom att jag tycker dom kom in något sent på vissa stavelser i andra versen, men det var väldigt små grejer att snacka om :)

Angående ljudbilden så är den också mycket behaglig, men jag skulle gärna ha kompgitarren på andra sidan. Alltså att du byter plats på leadgitarren och kompgitarren. Känns mer naturligt med kompgitarren i vänster öra på nåt sätt :)

En grej som vore cool vore att ha en kvinlig bakgrundssångare på denna låten. Jag tänker mig att hon kommer in och kör överstämma eller bara en oktav högre än dig från och med vers 2 och framåt. Vore hur läckert som helst. Tänkt "Elegi" med Winnerbäck :)

Som sagt, hur bra som helst!

karl:
Perra...tnx för dina spetsade öron ;) Ja, det är lap steel:en från Colossus trots att jag har en egen men jag tycker den låter skapligt bra...kul att du gillar

pirateKING....tack för lyssningen(ar) kul att du gillar och det är en första tagning så den är inte slutgiltig dessutom har texten förfinats så den kräver en ny tagning...och några andra grejer kanske ändras också men kul att du tycker det är en kanonlåt..."Elegi" har jag  inte hört ...ska lyssna in   /  Allt gott  karl

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion