Forum > Färdiga produktioner

karl-Life goes on

<< < (3/7) > >>

Wernborg:
Låter jättebra detta.

Satt dock och småretade mig på virveln som låter för hård för låten (hur nu en vispad dito kan vara för hård). När den försvann i sticket kändes allt bra så jag tycker du ska försöka hitta ett mjukare anslag, eller kanske räcker det att sänka volymen på den bara.

Väldigt bra uttryck i sången. Kanonsjunget.

Lite för anonym bas.

equality:
Missat denna. Bra att den kom upp. Fin text.

Crème Caramel with a cherry on top
I’d eat it with a silver spoon
But instead I’m eating roadkill
That fell off a trucker’s grill

Ganska mäktiga rader...

Snygga harmonier, gillar särskilt brytet i slutstroferna av refrängen (00:53 t ex). Arret är gott med stålguran och akkegurorna. Din röst druknar något i stråkpartiet. Men ljudbilden gällde det. Ska man vara petig då? Ok, jag tycker instrumenten inte riktigt befinner sig i samma rum. Vispen låter torr och akkeguran till hö som den vore i ett betydligt större rum och lååångt från micken. Steelen svävar fint över alltihopa. Stråkarna låter som de har ytterligare ett annat reverb. Låter klippt där rocktrum-breaket avslutas men fräckt i positiv bemärkelse att ta in dem där. Reverbet låter annorlunda där också. Svårt med reverb om samlade instrument inte har en helt torr råversion man kan använda sig av utan "broderats" med reverb. Det är en av anledningarna till att jag gillar Gigastudiosamplingarna men samtidigt kan man väl inte ha "kliniskt reverbfria" instrument då de faktiskt är inspelade i någon form av rum som jag antar inte är ekofritt?

asti:
Först och främst - en skitskön låt! Särskilt "breaket"! Ang ljudbilden:
- vispen ligger för högt, åtminstone i början
- sången är för låg i vissa delar av breaket
- basen går inte riktigt fram hela tiden. Jag tror det skulle hjälpa om du panorerade ut instrumenten något
Har du funderat på en andrastämma i sista versen? Jag är tveksam till fler instrument. En cello kan ju ofta fylla ut en del, men jag tror inte det skulle passa här.
Peter.

karl:
Tnx alla ny version med ny sång andra vispar och Clemens på piano och pad:s...Bättre än sist??? /  karl

Harmonica mike:
Hej Karl och Mr C.

Jorå,snyggt lir överlag..Snyggt piano!

Den enda nitsen jag hittar vid en snabb lyssning är att stämsången synkar inte riktigt time mässigt här och där.Om du vill ha det perfekt så sjung om dom delarna.
Annars låter det riktigt bra om mix och framförande.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion