Forum > Färdiga produktioner

karl - The Lonesome Road

<< < (2/5) > >>

MaxB:
Fin snutt. Känns lite kort, skulle vilja ha den som en del i ett längre sammanhang - i en musikalisk berättelse.

Tokai:
Lyssnar numera allt i wavelab i stället för i vissa mp3 uppspelare, tycker man får mer upplysning av låten. Och märker här att du har slarvat i starten av låten.
Du skulle ha backat en bit när du gjorde mixdown.
Jag tycker det här är helt ljuvligt. Soundmässigt är det väldigt skönt att lyssna på. Sången är mycket bra, gillar också här dina höga toner som jag ibland har klagat på att dom låter lite ansträngda - men här ligger du nog i rätt tonart för dom höga tonerna.
Jag tycker jag känner igen den här låten från nån annanstans? Den enda kritiken jag har mot dina låtar är att dom låter lite för samma. Ibland önskar jag att du gjorde nåt totalt annorlunda. Vad som helst, en rock´n roll låt, en soullåt, blues. Du har rösten som kan fixa det mesta. Frågan är om du vill?

Larsson:
hallå karl..
detta låter kalas, men.. tycker du kan skära lite bas på rösten
det låter som du ställt nivåerna efter hur din röst är när du tar de låga tonerna i början
om det fanns mindre bas där så kunde du höja hela sången lite till (enligt mig)
eller automatisera..

sedan kan jag inte riktigt sätta fingret på varför jag inte gillar delay/verb grejjen på twisten/refrängen..jag tycker bara inte att det tillför något vettigt
jag tycker du borde hålla fast vid det torra temat & lägga en voicedubblet där istället
kanske..

annars..skitfin låt, ett bra snickeri, & bärande röst..grattis!:D

hare gott
/Larsson

karl:
Stajo,Yllet,Max B,Tokai och Larsson tnx för lyssning...Har inte full koll på frekvenser hit och dit, borde sätta mig in mer i ljudmixningskonsten men jag bara ställer upp min K2:a antingen i sångbåset men mest pga lathet framför datorn vid skärmen och sedan spelar jag in alltså inget ljudpill vilket absolut skulle behövas tex. i lägre registret på sången e.t.c. och som vanligt trycker nästa "nya" låt ( Tokai) på och det känns inte som det finns tid att "jobba klart"...ska försöka bli bättre på att inte ha så bråttom....collabet med Clemens gav mig en viss insikt i att det kan löna sig att jobba igenom materialet ordentligt....tnx alla ni för konstuktiv kritik och jag ska göra några ändringar och lägga ny sång och samtidigt rätta till dom grammatiska felen  :unsure: också... /  karl

equality:
Hej!
Pianoriffet låter bekant men kan inte sätta fingret på vad. Nån klassisk kompositör? Skön, ordinär karl-låt med snygga harmonier och sång. Piano, gitarr och bas är fullt tillräckligt och sångdubbningarna eller trummor tycker jag inte behövs.   

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion