Forum > Färdiga produktioner

karl - The Lonesome Road

<< < (5/5)

djonas:
Snyggt detta. Basen är dock lite mullrig i mina öron.
Har du testat att låta basen komma in först när drumsen kickar in? Hade kanske blivit ännu mer dynamiskt då vad vet jag.
Snyggt hantverk som vanligt . :)
Mvh / djonas

perrra:
Detta är skitabra!

Och jag ska berätta varför..... Så fantastiskt bra ackord du lekt med här..
Du inser att dessa ackord är som gjutna för en schlagerlåt va? :)
Kanske annat komp och annan produktion så skulle du lätt kunna sätta en schlagerlåt ..

Helt underbart att höra att nån leker med ackordsföljder som får iallafall MIG att tänka på nåt glatt :)

Skitbra!

/Perrra

karl:
tnx Perra...tänker inte i dom banorna och har svårt att höra schlagern i det här.....men go for it....vore kul att höra ;)
kul att du gillade../  karl
--- Citat från: perrra skrivet 26.08.2008, 20:14:10 ---Detta är skitabra!

Och jag ska berätta varför..... Så fantastiskt bra ackord du lekt med här..
Du inser att dessa ackord är som gjutna för en schlagerlåt va? :)
Kanske annat komp och annan produktion så skulle du lätt kunna sätta en schlagerlåt ..

Helt underbart att höra att nån leker med ackordsföljder som får iallafall MIG att tänka på nåt glatt :)

Skitbra!

/Perrra

--- Slut citat ---

Kornstad:
Fasen vad du är produktiv!!  Och hela tiden kommer det bra grej, efter jättebra grej, efter underbar grej....hur tusan bär du dig åt??   Önskar jag hade hälften av din talang och inspiration. :)

Tycker detta var riktigt, riktigt skönt. Snyggt gjort med piano och gura så att du får en eko-effekt i stereo och hur sången kommer in och ställer om rytmen i ekot.  Eller det kanske jag bara inbillade mig...får lyssna igen.

Det enda som jag reagerade på som jag tycker förstörde stämningen för mig lite var visparna som kommer in och rör runt alldeles för fort i grytan.  Var så himla skönt gung hela låten fram till dess, men sedan tappar jag den goa känslan faktiskt. Det är ju naturligtvis fortfarande bra....men inte riktigt lika bra.  Om de nu skall vara med skulle jag velat halvera tempot på dem så jag fått behållt den där sköna stämningen. Men det är ju bara en smaksak.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion