Forum > Färdiga produktioner
karl - The Lonesome Road
Hellpig:
Återigen en skön låt från dig... Negativt, ja, hmm. Trummorna irriterar mig lite men det är kanske bara en smaksak. Eller vadå kanske, det är klart att det är. :) Lite kort tyckte jag nog att den kändes också, annars ok. Jag tror inte att det är en låt som skulle sätta sig i huvudet på direkt men musiken som du skapar, den jag hört i alla fall, verkar vara sådan som växer lite efterhand, kräver mer än en lyssning. Det är bra i mina öron.
Eddi:
Hej Karl
Har inte läst övriga inlägg men som du vet tycker jag att du låter som Gabriel och då blir du bedömd därefter - det finns en del konstiga delayer i låten som jag inte riktigt gillar - i övrigt en kanonlåt.
Eko
karl:
tnx Eko...är på g att greja till reverben...men svårt att fokusera när man aldrig gör helt klart och då blir det ändringar i så många låtar...kul att du gillar iaf / karl
Rattlesnake:
Mmmm,
verkligen en skön låt. Du har en riktigt bra lead på denna, låter hur bra som helst. Jag gillar arret på denna, och stereodelayet som kommer in tycker jag ger låten en annorlunda krydda som gör den mer intressant.
Tycker det kanske är lite mycket saker som ligger i mitten av stereobilden. Bredd finns också, men det fyller inte ut däremellan, om du förstår vad jag menar.
Kunde inte denna fina låt ha fått ett lite vackrare slut...? Sista intrycket är också viktigt, men den slutar liksom bara intetsägande med den torra pianofiguren och växelbas. Annars tycker jag kompositionen är en fullträff.
Dividend:
Gillar detta. Men kan hålla med om slutet. Kan även tänka mig att sänka pianot en oktav om du testat, känns nästan lite rörigt ibland i mitten.
Men detta är en snabblyssning, och helhetsintrycket är bra.
Mycket snygg sång och text (från kanada? ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida