Forum > Färdiga produktioner

karl - The Lonesome Road

<< < (3/5) > >>

asti:
Jag känner likadant ang mixningen! Väl där brukar någon ny låtidé pocka på och det känns betydligt roligare att ta itu med det än att sitta och laborera med diverse filter och effekter. Man är ofta dessutom lite trött på låten i det läget och antagligen gör bäst i att låta den "vila" ett tag. Samtidigt är det ju genom detta forum man hoppas få lite kunskap och konstruktiva idéer om just den tekniska aspekten på inspelningen. Det känns som lite konfliktsituation! Eller är det så att det är lite för mycket för en person att gapa över............... :mellow:
/Peter

Clemens:
Hej Karl!

Bra melodi och schysst arr! Hur har det gått med denna? Du skulle fixa en del saker läste jag i tråden..går det framåt? 

Jocke:
Den här hade jag missat, så bra med en "bump" för detta är riktigt bra! Pianot har väl lite drag av Bohemian rapsody emellanåt men det funkar fint. Kommer osökt att tänka på (en tidig) Peter Gabriel när jag hör din sång.  :) Ändå personligt och nära.

/Jocke

karl:

--- Citat från: Clemens skrivet 05.08.2008, 10:40:36 ---Hej Karl!

Bra melodi och schysst arr! Hur har det gått med denna? Du skulle fixa en del saker läste jag i tråden..går det framåt? 

--- Slut citat ---
på G

--- Citat från: Jocke skrivet 05.08.2008, 10:57:14 ---Den här hade jag missat, så bra med en "bump" för detta är riktigt bra! Pianot har väl lite drag av Bohemian rapsody emellanåt men det funkar fint. Kommer osökt att tänka på (en tidig) Peter Gabriel när jag hör din sång.  :) Ändå personligt och nära.

/Jocke

--- Slut citat ---
Har fått den hinten om Bohemian Rhapsody förut och visst ...hade dock ingen tanke på det när jag gjorde låten...det vore helt sjukt att sno en bit av detta mästerverk... men min figur är snabbare i tempo  :unsure: B) kul att du gillar stuket iaf  /  karl

Jocke:
Jag har lyssnat lite då och då på demosarna och jag blir nästan "yster" över hur bra mycket faktiskt är!  :) Inte fullt så mycket är personligt och eget. Det är väl inget att skämmas över att Freddy också gillade de tonerna tillsammans.  ;)

Ser fram emot fortsättningen!

/Jocke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion