Forum > Färdiga produktioner
Plinka & Tsanna- Angeleye
Harmonica mike:
Hej Plinka.
Mycket vacker låt med ett sorgligt budskap.Livets svåraste förlust,marker som inte alla känner men alla fruktar.
Mixen då: Det låter lite skumt om reverbet.Det "burkar" lite grann,och då blir essen i sången ganska tydliga..Flera faktorer påverkar dock,inspelnings teknik av sång,samt mikrofon och rumsmiljö..
Musiken känns lite avlägsen/låg..Höj densamma lite om du mixar om..
Har du möjlighet,så lägg upp en version med ren sång utan sång effekter på..Så vi får höra hur det låter så kanske vi kan bistå med lite mix tips till sången..
Mvh
Micael
Lådan:
Vackert.
Saknar ord.
Plinka:
Halloj igen...
HMike- Tackar för värdefull komment! Ja, jag tycker också att det burkar, det kanske är det som är problemet? Har ju använt reverbet i cubase, som inte är så värst fantastiskt....kanske ska försöka hitta nåt annat? F ö ska se om jag har tid att mixa om den snart, o även lägga upp en version med sång utan effekter! Hojtar till... :)
Lådan- Hej kompis...tack! :wub:
tsmalmbe:
Reverbet låter som du skulle stå ensam i en medelstor betongbunker. Gitarren är lite knäppig och nasal.
Arbetet med låten kommer definitivt att vara bra terapi och resultatet ett jättefint minne. Orka på.
Emulator:
ja oj. vilket ämne.... :huh: fint dock att göra musik av en sådan händelse...kan säkert vara bra terapi.
håller med tsm om betongburken.
Jag tror att hela mixen låter lite kall? Denna vore ju riktigt bra om hela soundet blev varmare.
Allt låter jättefint, och det kommer verkligen bli underbart som färdigt verk.
Hade jag varit i din sits hade jag kanske frågat kornstad eller yllet hur de tillverkar sina drömska vackra ljudlandskap.
Fin bit detta in alles. bra sång!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida