Forum > Färdiga produktioner
Plinka & Tsanna- Angeleye
Plinka:
Låttitel: Angeleye
Genre: Ballad
Text: Tanja Samuelsson
Musik: Tanja Samuelsson
Arr: Elinca
Prod: Elinca
Sång: Elinca
Låtlängd: 5 min
Filformat: Mp3
Denna skrev min nära väninna och svägerska till systern, som förlorade sitt barn för några år sen. Hon har bett mig försöka producera den. Tanken är att hon ska sjunga den, nån gång när hon har tid, men till dess får den vara så här. Tycker själv att sång-ljudet är lite hårt, men vet inte riktigt vad jag ska göra åt det... Så, go on!
Edit: Nu med Yllet-fix på sång o gitarr, ny mix samt Yllet-master. Tycker själv att ljudet blev betydligt bättre på sång o gitarr! Tack Yllet!
freddy:
Svårt att kommentera en låt med sådant personligt värde. Men jag tycker det är en fin låt, gillar körerna som gör det lite kyrkligt på något vis. Sångljudet tycker jag duger bra, kanske prova med en annan mick annars om du inte är nöjd?
Lycka till med låten. Bra jobbat!
Plinka:
Tack Freddy för din värdefulla komentar!
cykeln:
En fin låt
Ditt arrangemang och produktion låter också bra -
men en låt som handlar om en så svår och sorglig händelse är förstås mycket svår att
klä i rätt kläder. När man lägger på stämmor och körer mm finns alltid "risken" att den främjar sig
från sorgen och blir en "fin låt" - men det kan väl å andra sidan vara ok.
Jag vet inte om Claptons "Tears in heaven" - Lågmält, enkelt arr - kan ge någon idé om hur du kan gå vidare?
Plinka:
Hej Cykeln! Tack för bra och konstruktiv kommentar! Du har naturligtvis helt rätt! Det är ju något som jag får diskutera med Tsanna! Om jag känner henne rätt så vill hon nog ha "lite mer".
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida