Forum > Demolåtar
CamelRider of Doom
cykeln:
Allrajt!
Här svänger det
Det är lite som Mike Oldfield goes hårdrock - i alla fall i första delen
Tappar lite intresse någonstans under mitten av andra partiet - lite mycket git-on
(beror nog på att jag inte är någon hårdrocker)
så korta, fokusera, låt första delen komma tillbaks tidigt :)
SteveHarris:
som mahan sa mycket mera fläsk på trummorna och bas kaggen högre
Hellpig:
Ösigt. Håller med om att trummorna bör fläskas till lite, synthen kunde låta lite mer spännande (mer specifik än så blir jag inte!) och sologuran låter en aning sur på några ställen. Annars är det en cool låt som kan bli ännu bättre med lite pil. På något ställe så låter det som att kompgitarren/a är klippta lite för skarp men vill man ha den effekten så är det så klart ok. Det går ju att ordna med automatisering annars, så att volymkurvan blir lite mindre tvär.
HMP:
Tack ska ni ha för era synpunkter... vid närmare eftertanke så har ni nog rätt ang trummorna, ska försöka få lite mer bett/fläsk på dem.
Gitarren som jag använde för att lägga solo med stämmer om sig aningen efter att man har svajjat, och eftersom jag svajjar en del samt att solot är improviserat och inspelad på en tagning så blev det så.. får nog lägga om solot på nytt.
Hur funkar ljudbilden annars? mixen alltså? Jag är i upplärningsfasen vad gller mixande, så alla förslag och kritik är mer än välkommna...
MvH/Hobbe
bow35:
Bra låt. Mixen kan jag inget om tyvär men jag håller med Dividend att synthen kunde ha ett annat ljud.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida