Forum > Demolåtar

Cykeln - Lukten av ett lyckligt liv (v2 med Marre på kör)

<< < (3/10) > >>

cykeln:
Leif
Tack Leif! Kul att du gillar låt och text.
Du har nog säkert helt rätt beträffande min röst - har nog inget större register - man får använda det man har.
Kjell Höglund är en gammal favvo, sen den tiden han gjorde sina första egenproducerade Lp-skivor - Häxprocesser ex är strålande - så det tar jag positivt!
Ljudtekniskt har jag nog lika litet register som min röst - provar mej fram på känsla, så tacksam för tips på förbättringar.

Leif:

--- Citat från: cykeln skrivet 13.07.2008, 01:36:36 ---Leif
Tack Leif! Kul att du gillar låt och text.
Du har nog säkert helt rätt beträffande min röst - har nog inget större register - man får använda det man har.
Kjell Höglund är en gammal favvo, sen den tiden han gjorde sina första egenproducerade Lp-skivor - Häxprocesser ex är strålande - så det tar jag positivt!
Ljudtekniskt har jag nog lika litet register som min röst - provar mej fram på känsla, så tacksam för tips på förbättringar.

--- Slut citat ---

Ja och du vet hur det ska göras! Jag anser att jag själv inte har ett så stort register heller, men det är som du säger: "man får använda det man har".

Ja, den skivan är fin att lyssna på! Kul att du tar det på det sättet! Gillar hur både du och Kjell kan blanda komik med allvar! Det är en konst att kunna göra det på ett snyggt sätt och du/ni lyckas riktigt bra med det! Lars Demian är också ett lysande exempel på det, enligt mig. Gillar verkligen din "grej", så jag ser fram emot fler låtar i liknande stil!

Tack igen/Leif

Hellpig:
Kommer osökt att tänka på Thorsson när jag hör den här, den lite försiktiga mixen och en finurlig text. Är egentligen inte min stil men det är en rätt kul låt. 

1up:
Bravo! :)

Dividend:
Underbar text och låt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion