Kontrollrummet

Trasigt moderkort, försäljaren har konkursbeslut

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Nu är det så att min datasäljare har tydligen gått i konkurs, och mitt moderkort jag har köpt där är paj, det vägrar att stänga av sig.
Kan jag vända mig direkt till Asus? Eller är det bara att köpa ett nytt.

Detta fick jag fram efter nyttjat mina källor:

Podest Kommanditbolag, 969710-0734, c/o Johan Gustavsson, Bolles Väg Tegelbruket Klockrike, 590 32 Borensberg, har 2007-01-22 försatts i konkurs vid Linköpings tingsrätt. Edgångssammanträde hålls 2007-03-19, 13.25, Brigadgatan 3, Garnisonen, Linköping. Borgenärerna kallas till sammanträdet genom denna kungörelse. Förvaltare är Kristian Jensen, Box 74, 595 21 Mjölby. Tillsynsmyndighet är Kronofogdemyndigheten i Jönköping, Box 649, 551 18 Jönköping. Fortsatta kungörelser i konkursen kommer att annonseras i ett begränsat antal tidningar.



Utloggad tsmalmbe

Det kommer att kosta dig mera att skicka moderkortet till Korea och vänta 4 månader på ett  beslut.  Du kan ställa dig i kö för att få tillbaka dina pengar från konkursboet, men troligen blir du ändå utan. Du kan kolla din hemförsäkring kanske? Men är självrisken högre än vad moderkortet kostar?

Köp nytt, ta förlusten. Skit är vad det är. Kläm en potatis i den där handlarens avgasrör och pissa i hans tank.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Det kan vara värt att prata med Asus. Moderkort lagas knappast idag, så kanske kan de skicka dig ett nytt.

Själv fick jag ett nytt trådlöst tangentbord/mus-kit från Labtec när det gamla pajade.


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Du kommer inte att få ut ett dugg från konkursboet - men du kan kanske fråga vilken distributör som har levererat moderkortet. Det är nämligen deras sak att ta garantin om handlaren försvinner - men där är det inte säkert att mer än ett års garanti gäller (om de tar hand om ärendet), eftersom reklammationsfristen på 3 år i KKL för "ursprungliga fel" bara gäller mellan konsument och handlare, medan köplagen gäller mellan distributör och handlare.
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
Köp nytt, ta förlusten. Skit är vad det är. Kläm en potatis i den där handlarens avgasrör och pissa i hans tank.

Lite hårt kanske. Man kan ju utgå från att företagaren inte drev sin firma i konkurs med vilje.
Har för mig att det är företagaren som själv är ansvarig för ekonomin i ett kommanditbolag. Personen som startade firman har antagligen ingen ljus tid framför sig.
Arbetar på XLN Audio