Forum > Färdiga produktioner

Freddy - Sunshine

<< < (2/6) > >>

Åsa:
Ja Freddy, du har byggt ännu en bra låt! Jag gillar verkligen låten, och uppbyggnaden, melodierna, texten och sången. Du utvecklas verkligen sångmässigt och har en varm och fin ton. I just den här låten tycker inte jag att det behövs tryckas på så mkt som mahan efterlyste, du sjunger med känsla så det räcker till. Däremot tycker jag din sång ska upp i mixen, lyftas fram, för nu försvinner din röst -och därmed känslan, bland allt på många ställen.. Refrängen ska också lyftas upp, tycker både dina och mina stämmor är för låga där.

Det är väl det jag har att komma med i feedback, instrumentalt är jag ju lite för offside  ;)
/TACK för att du ville ha mig med på ett hörn, som vanligt skitkul!

ChromaWoods:

--- Citat från: david.roennlund skrivet 10.07.2008, 17:29:02 ---kent  ^_^

--- Slut citat ---

Japp. :D Bra med andra ord! Men jag måste även sälla mig till de som efterlyser mer tryck i sången, både körer och lead-sång. Annars grym låt!

Yllet:
Personligen har jag alltid haft svårt för denna typen av "glam/hård/ballad/rock", men jag gillar introt, det var vackert.

Mixen är sig är för middig i mina billiga lurar, det är nog kompgurorna som gör det, inget farligt, men det ger ett litet grötigt intryck, kanske passar denna genrern.

Sången hade jag nog velat ha lite blötare och hårdare...

Nåja det är dumt att tycka till om man inte lyssnar på genren.

Må väl!

freddy:

--- Citat från: ChromaWoods skrivet 11.07.2008, 11:56:03 ---
--- Citat från: david.roennlund skrivet 10.07.2008, 17:29:02 ---kent  ^_^

--- Slut citat ---

Japp. :D Bra med andra ord! Men jag måste även sälla mig till de som efterlyser mer tryck i sången, både körer och lead-sång. Annars grym låt!

--- Slut citat ---

Kul att du gillar låten. Ska se vad jag kan göra med sången. Ska ge mig på denna igen när man fått lite distans. Tacksam för att du tog dig tid och lyssnade!

freddy:

--- Citat från: Yllet skrivet 11.07.2008, 17:02:27 ---Personligen har jag alltid haft svårt för denna typen av "glam/hård/ballad/rock", men jag gillar introt, det var vackert.

Mixen är sig är för middig i mina billiga lurar, det är nog kompgurorna som gör det, inget farligt, men det ger ett litet grötigt intryck, kanske passar denna genrern.

Sången hade jag nog velat ha lite blötare och hårdare...

Nåja det är dumt att tycka till om man inte lyssnar på genren.

Må väl!

--- Slut citat ---

Gitarren grötar lite på vissa partier, det ska nog inte vara så. Det är bara min okunskap som sätter begränsningar här. Ska testa lite mer framöver. Kul att du lyssnade även om detta inte var något för dig.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion