ja som jag grubblar på vad jag egentligen tycker om den här låten

Det är lite hatkärlek faktiskt! Och jag har tre versioner att plocka jättefina saker ifrån.. den med 1up gillade jag på sitt vis.. den här sista gillar jag marres sång och stämmor i, men dom där ufoljuden vet jag inte..
Ja jag har svårt att säga nåt.. konkret. Den vackra melodin saknar jag. Det ligger skräpljud kvar.. så såna där munljud, det tycker jag man ska städa bort. Dock är mixen luftig i den här sista och marres sång kommer fram fint och stämmorna lika så, var för nära i förra tyckte jag.
Ja som sagt.. spridda skurar här, gav nog inte så mkt som kriktik kanske
Hej Åsa.
Den första versionen med 1up på sång, ja hmm. Där hade vi ju en text av 1up, som kändes fel på nåt sätt. Men verkar som att (vissa?

) barn uppskattar den, konstigt nog.

Kanske vissa vuxna också, i och med att det diskuteras könsrock i nån annan tråd! Tappert försök i vilket fall

Ja, kines-slingan är bättre än många melodier man hör vanligtvis

Och jag tyckte det lät vettigt att fråga JT. Mixen är jättebra och sången är jättebra men vissa typer har hakat upp sig på "slingan" av nån anledning
jag gillar denna bra mycket mer än första versionen

.
Tyvärr verkar det omöjligt att få Marrs sång att funka vertikalt med kines-slingan, och jag tror det är så även om hon har sjungit om.

Fast har inte kontrollerat... Om du menar det med att de var för "nära" tidigare?
"Ufo-ljud"

Vet nog precis vad du menar

Tja, inte tänkt på det själv. Kanske ta bort retriggern

Tack för lyssning och att du gillar "melodin", inte bara EMu
Emu Skriver kort här. Kul att du gillar melodin, men jag vet inte om jag delar dina visioner om den
Jag tycker vi tre presterat bra här, men man kan ju tänka sig en annan låt med kinesmelodin där den används utan att flera stämmor blandas in, t ex den sjungs istället som 1up gjorde? det är det du menat tidigare?
Men vet inte när jag orkar ta tag i det

Tycker isåfall "slingan" hade funkat bäst i en låt med typ Emu på komp och Åsa på sång.

hehe. Och dividend på ingenting