Forum > Färdiga produktioner

Yllet - The forest

<< < (2/4) > >>

Yllet:

--- Citat från: Eko skrivet 09.07.2008, 01:00:25 ---Visst jag är för det okonventionella men skulle ändå vilja höra versen centrerad - jag tror det skulle göra låten ännu bättre för bra är den.
Eko

--- Slut citat ---

Ska faktiskt ta o testa det, är lite svag för leadpanoreringar med olika sound, den ena är som sagt en skitmic och den andra en röde nt2:a

Fin idé

Yllet:

--- Citat från: freddy skrivet 09.07.2008, 00:35:15 ---Låter nice detta mannen. Skön prod, lite slamring och engelsk på något vis. Skön låt och bra sång med. Blir fint med riktiga trummor på detta.

--- Slut citat ---

Dankeschön

Emulator:

--- Citat från: Yllet skrivet 09.07.2008, 00:53:49 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 09.07.2008, 00:33:21 ---
Sången som kommer in överaskar mig och jag tänker att "ljudet inte passar riktigt". nåt lite burkigt som du säkerligen strävar efter dock.

--- Slut citat ---

Hehe, den vänstra leaden är sjungen genom en toarulle och billig dynamisk mic, för att just få den effekten ;)

--- Citera ---KORT! när den slutar skulle jag gärna sett en sekund tystnads, en virvel också brakar vi på med lite refränger...med/utan sång.

--- Slut citat ---

Kanske det kanske, får testa hur det känns att spela den live.

Stort tack för lång lyssning.

--- Slut citat ---

kan annars tipsa om typ 40 cm plaströr, 60mm diameter. då kan man flytta miken lite hit o dit o labba med stående vågor. lite autotune-fx :)

Larsson:
hallå..

gillar verkligen ljudbilden, skön tyngd & bra balans
jag är åxo med på att centrera sången, eller iaf flytta dem lite närmare mitten
det låter lite som att du håller för näsan, jag antar att det är den sämre micken som står för det?

men utöver det, skönlåt med asmysigt ljud!
bra jobbat man! :)

(ps.. lyssnade i lurar nu ska lyssna igen i morgon & få lite mer rättvis bild!)

Yllet:
Version 2
Centrerad sång i vers, lite upprens i low-mid

The forest - v2

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion