Forum > Färdiga produktioner

Perrra feat. djonas - Givet grillning på stranden

<< < (6/7) > >>

cykeln:
S-snygg prod och ljud!
Gott sommarsväng
Glad och sprudlande - lockar till dans
Det är lite Macoolio och Freestyle i skön förening
Enda minus - Sången som låter något pressad (pga div effekter??)

perrra:

--- Citat från: 91:an skrivet 12.07.2008, 23:34:26 ---Du har lyckats igen, Perra. Du kan verkligen spotta ur dej dängor som sitter. Jag behöver inte vara 100-procentig anhängare av din genre för att höra att dina låtar är något som har det där extra!
Dock har jag synpunkter på sången. Själv brukar jag nyttja melodyne för att rätta till brister i min sång men i ditt fall är det som att svära i kyrkan.  Du är för bra sångare för att behöva ta till dylika verktyg. Sången blir helt syntetisk och känslolös, det låter som en sjungande synth. Här behövs kontrasten mellan det syntetiska kompet och en levande sångstämma vilket man nu saknar. Texten sjungs inte berättande dvs frasering är underordnad melodin istället för att melodin är underordnad texten, vilket gör att betoningar hamnar fel och text blir obegriplig eller grötig. Detta om sången, kompositionen är, om den spelas i radio, en riktig "sommarplåga" och då blinkar jag med ena ögat! :)

--- Slut citat ---

Ok... Jag vette fasen, du vet jag kan egentligen ingenting om sång överhuvudtaget, tyvärr..
Har aldrig gått nån kurs eller lektion eller nåt så jag vet inte nånting om hur man SKA sjunga .. skulle gärna vilja lära mig ordentligt, men jag ska lyssna noga på vad du skrev här, alltid bra att få sånna här tips.
Men att du tycker det låter syntetiskt, beror nog inte på melodyne, för den är väldigt lite använd och bara på vissa ställen..  och då hörs det ordentligt, vilket va meningen "För här tar ingen rast" tex.. är både melodyne och autotune till 100% typ.. som en effekt, för jag tyckte det va en ball grej typ.
Men tack som fasen för fina tips och kommentarer!

Mvh
Marcus

perrra:

--- Citat från: djonas skrivet 12.07.2008, 23:22:20 ---
--- Citat från: Eko skrivet 09.07.2008, 01:09:51 ---Om Perra är Marcus vem är då Djonas - Kalle?
Jaja jag avundas dom som vet hur hittar blir till och det vet ni tydligen för detta är en ht ok den når mainstream. Kanske nåt för Alex som jag råkar känna på håll?
Eko

--- Slut citat ---
Jag är djonas och jag heter Jonas. :D

--- Slut citat ---
Och jag är Perrra och heter Marcus :D

Perrra feat. Djonas   ;)

hackeman:
Ha. Du är allt en kul och kreativ snubbe du. Den här sparas. Bryggan är klart bäst. :)

Kul att ni två funnit samarbete förresten... det gjorde ni kanske för lääääääänge sen, men jag har inte varit här på länge heller.

Den här var värt besöket dock. Denna och en till. Måste kommentera den också.

Ta ta.

jay thomas:
Näedu, nu börjar sommaren! Låten är lysande i genre, "sommardans på stranden", har alla element, schysst rytm, adekvat instrumentering.  :)
Enda jag stör mig på är antingen autotune eller en autotuneliknande effekt som ligger på lite för mycket. Kanske borde sången blötas upp vid några tillfällen, men jag är tokförtjust i lååååånga reverb.  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion