Kontrollrummet

Brother, nu med Harmonica Mike

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lonewind

Hej.
Jo det blev inte så dumt det här,munspelet passade in bra.Kul och bidra med nåt till din fina låt.

Dock skulle det vara intressant att få höra den enligt Equalitys förslag.Förstår om du är less på den,man blir ju det efter ett tag - så är det bara.
Fråga om nån kan tänka sig att göra ett test arr med full sättning,du har ju inget att förlora - bara å såga om det inte håller :D

Kanon låt som sagt!

Mvh
Micael

Jo, får fundera på det senare... Just nu är jag så nöjd med att den blev så bra som den blev.

Originallåten kan väl få stå på egna ben ett tag innan man börjar göra syskon åt den ;)


Utloggad Matsumoto

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
Mitt första inlägg här. Coolt.

Du sjunger bra och låten är bra!
Inga synpunkter där alls :)

Men jag har lite problem med gitarrspelet, speciellt i introt och första versen.
Det är en cool idé, hela reggae-grejen, men det går inte riktigt hem för mig.

Det skulle nog funka om det spelades tajtare.
Eller det kanske ska spelas med en elgitarr istället, så kan akkeguran ha en mindre framträdande roll i bakgrunden?

Munspelet var bra också förresten :)

Bra jobbat!

/Mats


Utloggad lonewind

Mitt första inlägg här. Coolt.

Du sjunger bra och låten är bra!
Inga synpunkter där alls :)

Men jag har lite problem med gitarrspelet, speciellt i introt och första versen.
Det är en cool idé, hela reggae-grejen, men det går inte riktigt hem för mig.

Det skulle nog funka om det spelades tajtare.
Eller det kanske ska spelas med en elgitarr istället, så kan akkeguran ha en mindre framträdande roll i bakgrunden?

Munspelet var bra också förresten :)

Bra jobbat!

/Mats


Åh, då får jag säga välkommen då! Bra tråd att börja i ;)

Du har helt rätt angående gitarren. Så här är det nämligen. Jag spelade först in en gitarr så jag skulle ha något att lägga sång till medans jag väntade på att gitarristen skulle ha tid att kika förbi och spela in. Vilket han gjorde.... sen upptäckte jag senare att det hade blivit någon bugg på gitarrspåret. Så jag fick ta tillbaka mitt gitarrspår och vi har inte kunnat lägga något nytt sen dess. Jag är då absolut ingen gitarrist och jag ska helst inte vara i närheten av någon gitarr under inspelningar.

Så förhoppningsvis så kan vi lägga på en ny tajtare så småningom.

Tusen tack för kommentarer!


Utloggad Matsumoto

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
Mitt första inlägg här. Coolt.

Du sjunger bra och låten är bra!
Inga synpunkter där alls :)

Men jag har lite problem med gitarrspelet, speciellt i introt och första versen.
Det är en cool idé, hela reggae-grejen, men det går inte riktigt hem för mig.

Det skulle nog funka om det spelades tajtare.
Eller det kanske ska spelas med en elgitarr istället, så kan akkeguran ha en mindre framträdande roll i bakgrunden?

Munspelet var bra också förresten :)

Bra jobbat!

/Mats


Åh, då får jag säga välkommen då! Bra tråd att börja i ;)

Du har helt rätt angående gitarren. Så här är det nämligen. Jag spelade först in en gitarr så jag skulle ha något att lägga sång till medans jag väntade på att gitarristen skulle ha tid att kika förbi och spela in. Vilket han gjorde.... sen upptäckte jag senare att det hade blivit någon bugg på gitarrspåret. Så jag fick ta tillbaka mitt gitarrspår och vi har inte kunnat lägga något nytt sen dess. Jag är då absolut ingen gitarrist och jag ska helst inte vara i närheten av någon gitarr under inspelningar.

Så förhoppningsvis så kan vi lägga på en ny tajtare så småningom.

Tusen tack för kommentarer!



Tack för välkomnandet :)

Okej! Se till att lägga upp den igen om ni lägger om gitarren/erna :)