Forum > Demolåtar
Brother, nu med Harmonica Mike
Keyllen:
jisses vad kul, ni fixar ihop och plötsligt blir en skön låt materialiserad....
ny teknik kan vara hur bra som helst,
och du lonewind, kan du tänka dig att lägga på en sångstämma på någon av låtarna jag håller på med, vore helt härligt - själv sjunger jag som en av dessa maskinlr som just nu soper upp grus från gatorna - ???
:rolleyes:
equality:
Chris, låten är ju top-40-catchy som tusan och jag gillar den verkligen. Men varför inte ösa på med hela reggae-kitet? Synkoperad bas, vandrande pukor osså fyrstämmigt på "brother, brother, brother..." Det är vad jag hallucinerar fram iaf.
lonewind:
--- Citat från: equality skrivet 31.03.2007, 13:28:21 ---Chris, låten är ju top-40-catchy som tusan och jag gillar den verkligen. Men varför inte ösa på med hela reggae-kitet? Synkoperad bas, vandrande pukor osså fyrstämmigt på "brother, brother, brother..." Det är vad jag hallucinerar fram iaf.
--- Slut citat ---
Hej, va kul att du tycker låten har potential. Jag tror dock ärligt att låten skulle förlora mycket av sin charm med ett helbandsarr. Under inspelningsprocessen provade vi att lägga på "reggae"-bas t ex, pannkaka...
Nä, så här blev det och så här är jag nöjd!
lonewind:
--- Citat från: Keyllen skrivet 31.03.2007, 03:45:36 ---jisses vad kul, ni fixar ihop och plötsligt blir en skön låt materialiserad....
ny teknik kan vara hur bra som helst,
och du lonewind, kan du tänka dig att lägga på en sångstämma på någon av låtarna jag håller på med, vore helt härligt - själv sjunger jag som en av dessa maskinlr som just nu soper upp grus från gatorna - ???
:rolleyes:
--- Slut citat ---
Hej!
Jovisst, det skulle vara jättekul att få vara med att sjunga lite. Det får dock bli i mån av tid. Har oftast ett rejält späckat schema. Men säga bara till så får vi se om det inte går att ordna något.
Harmonica mike:
Hej.
Jo det blev inte så dumt det här,munspelet passade in bra.Kul och bidra med nåt till din fina låt.
Dock skulle det vara intressant att få höra den enligt Equalitys förslag.Förstår om du är less på den,man blir ju det efter ett tag - så är det bara.
Fråga om nån kan tänka sig att göra ett test arr med full sättning,du har ju inget att förlora - bara å såga om det inte håller :D
Kanon låt som sagt!
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida