Forum > Demolåtar

Brother, nu med Harmonica Mike

<< < (5/8) > >>

Wernborg:
Fin truddelutt, men jag vill ha ett band som framför detta.

Reagge-stuken ligger redan nu i underindelningen på vissa ställen så det hade nog funkat hela vägen. Du vet, baskagge och kantslag på trean och hihat som fyller lite fritt i resten, och en autistiskt elbassist som spelar melodier uppå detta.  :rolleyes:

lonewind:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.03.2007, 10:54:49 ---
--- Citat från: lonewind skrivet 30.03.2007, 10:06:16 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.03.2007, 10:02:51 ---Jag gör det direkt,har en liten lucka nu.Har din mail sedan tidigare,fixar en mp3:a så går det snabbt.Jag lirar lite fritt så kan du ju använda det du vill.

Hang in there..

--- Slut citat ---

Börja gärna på ettan isf, det blir väldigt mycket lättare att pula in dig i arret då

--- Slut citat ---

Filen har gått.Började lira där låten börjar så det ska nog funka.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Tusen tack! Sorry jag inte har svarat tidigare. Har haft en hård dag på jobbet. Nu måste jag nog vila lite innan jag kikar närmare på din fil.

Harmonica mike:
Det är lugnt LW,lyssna när du är utvilad.Jag höll igen lite och koncentrerade mig på rent melodispel så det är inga extravaganser..Men rätt coolt ändå..

Mvh
Micael

lonewind:

--- Citat från: Hellpig skrivet 30.03.2007, 21:16:31 ---Gitarrsoundet/spelet fångade mig direkt. Sången är störtskön också en fälla... jag bara föll för känslan i rösten! (Är det du? Får man låna dig till sång någon gång när det skulle passa? :)) Tycker det låter väldigt lovande  och jag vet inte om du behöver så mycket mer än så här. Bas kanske?

--- Slut citat ---

Jajemen, det är jag som står för sången. Vad kul att du gillar den så.
Klart jag kan prova att sjunga något åt dig. Det är bara att skrika till. Jag är alltid öppen för förslag. Bara de inte är alltför snuskiga ;)

Har faktiskt gjort flera försök att få på en bas men det gjorde mycket mer ont än nytta. Det blev total pannkaka. En basist med jävligt fet reggaekänsla hade nog fixat den men någon sån basist har jag inte tillgång till.
Tror nog att låten blir bäst så här. Ska kika nu på munspelsspåret Harmonica Mike har gjort till. Ska bli jäkligt spännande!

lonewind:
boink för  uppdaterad fil

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion