Forum > Demolåtar
JT- Ugglarp by the sea
jay thomas:
--- Citat från: cykeln skrivet 07.07.2008, 15:28:05 ---Ett stycke åt New Age - hållet
meditativt, avslappnande
lugn och ro ...
--- Slut citat ---
Tack cykeln! :) Du klassar den helt rätt i mina öron, det är ju ändå dit jag strävar! :)
--- Citat från: massan skrivet 07.07.2008, 16:05:35 ---JT!
Kul att ses!
Ett somrigt stycke. Vackert som en lätt sommarbris. Trevliga ljud med en ljudbild som är väldigt lättlyssnad.
Satie, visst hörs en del influenser. Tycker dock att du sätter en helt egen (bra) prägel på detta med ditt JT-sound.
--- Slut citat ---
Tjena Massan! :) Tack själv för senast! Du hör vad lugnet och det fina vädret gjorde! ;)
Kul att du nappade på KR!
Tänkte kolla lite gratis VSTier för både Mac och PC som vi kan jobba med senare. B)
Harmonica mike:
Tjabba JT.
Jag sysslade med annat och din låt låg och flöt på där i bakgrunden en stund..Tog en lyssning till och ja,jag gillar det.Enkelt och stämningsfullt..Sommar feeling - yes!
Skön stämning i denna.
Mvh
Micael
freddy:
Ja, inte alls så dumt. Lite flytande och strukturlöst känns det. Men det är stämningsfullt och jag gillar det. Syntkören eller vad det är tycker jag borde spelas med sustainpedal, så du inte behöver släppa för att byta ackord. Nu stannar den upp innan varje ackordbyte. Men det är nog det enda jag inte gillade.
Kul och mysigt stycke.
jay thomas:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.07.2008, 17:09:51 ---Tjabba JT.
Jag sysslade med annat och din låt låg och flöt på där i bakgrunden en stund..Tog en lyssning till och ja,jag gillar det.Enkelt och stämningsfullt..Sommar feeling - yes!
Skön stämning i denna.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Tack HM! :) Sommar feeling låter bra, i synnerhet då semestern är slut idag. :( ;)
--- Citat från: freddy skrivet 07.07.2008, 17:15:15 ---Ja, inte alls så dumt. Lite flytande och strukturlöst känns det. Men det är stämningsfullt och jag gillar det. Syntkören eller vad det är tycker jag borde spelas med sustainpedal, så du inte behöver släppa för att byta ackord. Nu stannar den upp innan varje ackordbyte. Men det är nog det enda jag inte gillade.
Kul och mysigt stycke.
--- Slut citat ---
Tack freddy! :)
Flytande och strukturlöst är precis vad det är då det är en stämning mer än en regelrätt a-b låt. ;)
Syntkören? Menar du stråkarna eller Chimeran som kommer in lite efter mitten och avslutar låten?
mahan:
Good old JT! B)
Detta kan du, forma musik till ljudbilder, väldigt relaxt o skönt,
nåt litet mås skri i bakgrunden efter 2:40 när temat lite byts skulle inte skada, påminna om havet, stranden, sommarn...
Synthen vid 3:50 kunde du skruva ner aningen, känns lite hård, eller kanske mjuka upp det soundet.
Gillar detta! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida