Forum > Demolåtar

typ Enya eller etno - Henrik Larsson Bauman

<< < (5/6) > >>

freddy:

--- Citat från: bow35 skrivet 12.07.2008, 14:51:38 ---Häftigt!

Jag tycker HMs version av Hanna är mycket bra. Basen gör mycket. Även det lilla ekot är bra. Gillar även när den extra rösten läggs på. Kunde varit mer pukor. Synd att den slutar så tvärt. Sen tycker jag att man kan klippa den allra första början (det första "håååå"), men ha kvar basen (alltså börja med basen) och komma in med första "hannaaa".

JTs version av Hanna är lite mindre övertygande. Gillar mycket "stråkarna" som kommer in nå'nstans i mitten. Och jag gillar epilogen. Gitano är lurig eftersom rytmen är en trea. Men jag tror det skulle bli häftigt att överrösta mitt benklapp med riktiga trummor.

Plinka, jag vet inte om jag fixar att göra en nyinspelning av Hanna. Det var en improvisation jag gjorde en dag 2005.

--- Slut citat ---

Testade jamma lite till början på Gitano nyss: [mp3=200,20,0,center]http://hem.bredband.net/alfoto/gitano.mp3[/mp3]

Rock on! :)

cykeln:

--- Citat från: freddy skrivet 13.07.2008, 01:00:11 ---
--- Citat från: bow35 skrivet 12.07.2008, 14:51:38 ---Häftigt!

Jag tycker HMs version av Hanna är mycket bra. Basen gör mycket. Även det lilla ekot är bra. Gillar även när den extra rösten läggs på. Kunde varit mer pukor. Synd att den slutar så tvärt. Sen tycker jag att man kan klippa den allra första början (det första "håååå"), men ha kvar basen (alltså börja med basen) och komma in med första "hannaaa".

JTs version av Hanna är lite mindre övertygande. Gillar mycket "stråkarna" som kommer in nå'nstans i mitten. Och jag gillar epilogen. Gitano är lurig eftersom rytmen är en trea. Men jag tror det skulle bli häftigt att överrösta mitt benklapp med riktiga trummor.

Plinka, jag vet inte om jag fixar att göra en nyinspelning av Hanna. Det var en improvisation jag gjorde en dag 2005.

--- Slut citat ---

Testade jamma lite till början på Gitano nyss: [mp3=200,20,0,center]http://hem.bredband.net/alfoto/gitano.mp3[/mp3]

Rock on! :)

--- Slut citat ---

Låter j-ligt läckert detta - skönt lite Tibetanskt, höga berg
men vad är en gitano - låter som något man vill ha

cykeln:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.07.2008, 13:12:19 ---Hej Henrik.

Tog mig friheten att lira lite på din låt..Mest för att ge Jay Thomas lite ideér,om ni gör nåt ihop av denna..Mycket snabbt lirat detta och utan metronom så det går nog inte att använda på en "färdig" version.Men det här hörde jag i din låt..

Lirade lite bas,egg som komp samt lite Hammond orgel och lite puk lir på keys..Skrålade in lite sång oxå..Kortade av låten ordentligt då den behöver ett vidare arr för att bli mer komplett.

Nåväl,så här låter det.

Mvh

Micael

--- Slut citat ---

Snyggt HM - låter s-bra detta. Både ditt spel och din stämma lyfter låten - kul att höra hur en låt förändras genom andra!

bow35:

--- Citera ---OK, "can't win them all". Tyckte att det var kul att göra någonting i vilket fall.
--- Slut citat ---
Tror inte slaget är förlorat än. Om du har ork och lust, testa mer med "stråkarna" där i mitten av stycket.

--- Citera ---men vad är en gitano - låter som något man vill ha
--- Slut citat ---
Gitano är zigenare på spanska. Utalas Chitano (som i tyska ach).

Freddy, jag kan tänka mig ditt stycke komma upp till nå'n rofyld scen i en film.

freddy:

--- Citat från: bow35 skrivet 13.07.2008, 20:23:58 ---Freddy, jag kan tänka mig ditt stycke komma upp till nå'n rofyld scen i en film.

--- Slut citat ---

kul, ja det var väl lite tanken. Om du kan spela in något till metronom framöver så skulle jag kunna göra något mer invecklat :) Rock oN!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion