Forum > Färdiga produktioner

Johan Lindeberg - Without my hat

(1/3) > >>

Lindeberg:
LÅTNAMN: Without my hat
ARTIST/GRUPP: Johan Lindeberg
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 03.30
KOMPOSITÖR: Johan Lindeberg (Conny Höök/Hawkmusic står för körarrangemang)
PRODUCENT: Johan Lindeberg
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3 6,44 mb

Första låten som jag får ur mig som jag laddar upp här på kontrollrummet. Har vart med på låtar här tidigare med andra musiker iofs. Normalt skriver jag ren popmusik, men den här gången blev det swingigare än vanligt :) Intresserad av att höra hur ni tycker att mixen och mastringen låter. Låten är annars helt färdig, men synpunkter kring de tekniska kan alltid hjälpa! :rolleyes: Tack på förhand!

Ha det!

Johan Lindeberg

Harmonica mike:
Tjena johan,det var inte igår.. :)

Van vid snygga och färdiga produktioner från dig,inget undantag här - det låter bra.
Virvel sound kan man ju diskutera in absurbdum.. :D Cymbaler och kraschar liite för hårt pannande/reverberade kanske,det låter som om jag har dom bakom ryggen i lurarna.Baskaggen slår liite häftigt mot mina trumhinnor...Annars gött mos.
Basen går igenom fint.Inga direkta frekvens krockar,näe...en fin och välbalancerad mix tycker jag.

Låten lämnar jag utan kommentarer.. :P Skojar bara,det låter bra om den oxå.

Mvh
Micael

Lindeberg:
Tack för dina tankar H-Mike!
Det känns skönt att få ur sig lite "färdig" musik för en gångs skull! Det är därför jag inte postat tidigare... Eller vart så aktiv heller för den delen, bara försökt hänga med.
Virvelsound kan man helt klart diskutera, den är jag personligen nöjd med. Däremot tar jag åt mig av det andra du påpekar. Inser att jag slarvat med cymbaler/panorering samt en alltför genomträngande baskagge. Det har vart svårt med trummor på denna låten. Om jag väljer ett trumset/sound som passar stilen (swingigare) låter det lite omodernt. Har funderat mycket kring detta och provat en del trumset i BFD 2, addictive och Ez. En del av fasfelet i låten ligger nog i de panorerade cymbalerna. Det måste jag fixa. Baskaggen kanske räcker att sänka ett par db, kanske?

Hej så länge!

/Johan

mahan:
Tjou Lindeberg!

Skönmosig swingpop här!
Verkligt snyggt arr o lir! Och sången och smaskiga stämmorna sätter kronan på det hela. :)
Trummornas problem e troligtvis för mycket komprimering,
då brukar cymbaler bete sig så här "fräseande", och bas och virvelkaggen kommer för långt ut.

Dra lite tillbaka på kompressorn så blir sounden naturligare!

Snyggt jobb o bra låt! :)

h.  johan

Lindeberg:
Tack Mahan!
Ska prova att dra ner kompressionen en aning. Ska ta tag i det imorgon kväll. Mina öron är dödströtta efter ett maratonpass idag...
Kul att du gillar låten!

MVH
/Johan L

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion