Forum > Färdiga produktioner

Rebecca Hallberger - I'm breaking free

<< < (2/4) > >>

cykeln:
Bra röst, bra låt
Snyggt ljud och produktion
men skulle vilja ha den mer gitarrbaserad och lite "stickigare"
Håller med mahan om att det låter lite för mjukt och soft

freddy:
Gitarrljudet är inte alls bra enligt mig. Sololjudet låter BARA metall, ingen värme alls och ingen botten. Annars låter väl detta schyst, svårt att uttala sig när det är ett så kort klipp. Men hon verkar kunna sjunga tösen. Kompet låter annars lite dansband (bas + trummor alltså). Sen gillar jag inte dina åskmuller du kör med i låten. Det funkar bättre i dansmusik eller sådant kanske. Låter bara konstigt här. Lycka till med dina projekt. 

perrra:

--- Citat från: freddy skrivet 07.07.2008, 17:35:32 ---Gitarrljudet är inte alls bra enligt mig. Sololjudet låter BARA metall, ingen värme alls och ingen botten. Annars låter väl detta schyst, svårt att uttala sig när det är ett så kort klipp. Men hon verkar kunna sjunga tösen. Kompet låter annars lite dansband (bas + trummor alltså). Sen gillar jag inte dina åskmuller du kör med i låten. Det funkar bättre i dansmusik eller sådant kanske. Låter bara konstigt här. Lycka till med dina projekt. 

--- Slut citat ---
Åskmuller? haha ;)

Du menar det inför sticket? för det är det enda stället det är på .. sen är det isåfall TOMS som du klassar som åskmuller ;)

Jag är jävligt tacksam för all respons.. och jag ska såklart se över mixen igen och se om det finns nåt jag kanske ändrar lite på .
Kompression förstår jag inte .. menar ni masterkompression, eller överlag på allt ?
För detta är inte så JÄTTEmycket komprimerat... dock är sång + stämmor kompressade och limiterade, såklart ;)

Tack för alla tips!  ni är guld värda

/Marcus

freddy:
Inte är det pukor jag hör? det sveper till liksom, åsksvepet innan sticket? :D Jag hör inget anslag så det är åska :D

Eddi:
Vid 32 sekunder i sådana fall puka i kort virvel med bomullskäppar. Fast jagtcker inte att det stör.
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion