Forum > Demolåtar

Larsson - Soft Instrumentalt.

<< < (2/4) > >>

mahan:
Tjou LArsson!

Long time no hear, men det har ju inte försämrat ditt komponerings kunnande. Jättesnyggt hopsvarvat detta, stro stämning och gott mixat.
Egentligan bara två saker som min lyssning reagerar på:

1. En klar melodi saknas nu, Kunde vara sång men kanske ännu hellre ett luftigt mixat instrument, lite typ "Albatross" som gjordes för några årtionden sen.
2. BAskaggen sitter inte soundmässigt nu, även om sparsamt använd så låter den för "rummig" i förhållandet till resten av ljudrymden. Kanske den inte alls behövs här?

Skön avkopplande musik detta, så nu gäller det att få  en melodi till detta och det kommaer att bli kalas! :)
Bra jobbat!

h.  johan

MaxB:

--- Citat från: equality skrivet 05.07.2008, 19:32:41 ---Oj, vad snyggt! Otrolig känsla i detta och mästerliga penseldrag i ljudbilden. Glissandogrejorna kommer som från ingenstans och bara finns där. Undrar hur sånt går till. Saknar ingenting och stycket skulle kunna hålla på hur länge som helst. Ruggigt impad! 

--- Slut citat ---

Vackert och känsligt stycke som jag gillar, även ljudbilden är skön. Jag har inga idéer på vad som kan tillföra detta stycke något positivt. Det är vilsamt minimalistiskt och ger avslappning.

Jag gissar att glissandogrejorna är slide-gitarr med volympedal i anslaget och med stort reverb.

Stillsamt!

Hellpig:
Sång är det som saknas tycker jag, annars låter det ju fint o stämningsfullt. Om kaggen skall vara med på slutet borde du ändra ljudet på den, ungefär som vad Mahan skrev ovan.

Rattlesnake:
Skitsnyggt!

Håller med om synpunkterna på baskaggen och att melodibärare saknas. Som melodibärare tänker man sig främst en röst med Cat Stevens register, men en tvärflöjt skulle också funka. Det är helt rätt att det är det partiet som något saknas,  innan är det en uppbyggnad, efter lyfter låten till en annan nivå.

Dividend:
Tycker det låter jädrigt lovande. DEn där basen som triggas då och då får mina väggar att darra av förtvivlan :)

En sångmelodi eller höga stråkar hade funkat väldigt bra här

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion