Forum > Demolåtar

Dividend feat Mahan - Chinese Kung Fu 080705

<< < (4/6) > >>

cykeln:
Yesss!
Härlig låt - särskilt när det rockar till vid sådär 150 -diggar jag ordentligt
det enda - måste den där synten som kommer in i början och en bit in och låter som en digital anka vara med?
släng in en kinesisk flöjt eller så (ahh ,det är nog bara jag som är lite allergisk)

RMX:
Tjo!
Nu har jag lyssnat! Gillar temat som fan! Dock låter det lite tomt i vissa partier! Jag gillar pianot, både hur det är spelat och ljudet. Sen när gitarren kommer känns det som ett glapp mellan pianot och guran... de behöver bindas ihop av t.ex en pad som följer med genom låten. Annars svävar de båda partierna lite för sig själva. Nivåerna behöver justeras något också. Jag tycker melodierna sticker ut lite vl mycket.
Förresten så behövs det en pad hela vägen för att bära upp lite och ge lite fetare ljudbild tror jag. Testa gärna!
En spännande och rätt annorlunda låt annars!
// F

Hellpig:
Filmmusik eller spelmusik, det är hur jag uppfattar detta. Väl utfört men inte så intressant att lyssna på dedikerat. Sorry... men jag är inte mycket för instrumentalmusik annat än i klassisk klassiskt. :) Sedan blir det nog inte bättre av att mina öron inte vana vid asiatiska harmonier, det brukar ju ta ett tag innan man uppskattar sådant som känns lite främmande, kulturellt sett. Nu börjar jag svamla känner jag... det är nu det märks att man bara sovit ett par timmar inatt.

Dividend:
cykeln: Flöjt :D.. Tja ja kan ju testa!

RMX: tack för alla din råd. skall testa med en pad!

Hellpig: du behöver inte be om "sorry", det är ju snarare ditt problem - än mitt - om du inte kan uppskatta instrumental musik... Sång kanske kommer!

stajo:
Tjena
Kul låt att lyssna på. Tyckte den blev riktigt bra vid 1.5 och ut, blev ett annat flyt.
Irriterar mig lite på basen i början, går det inte att ratta bort klippet i anslaget så det blir lite mjukare, fast du kanske vill ha det så?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion