Kontrollrummet

DIGI - Trummor, kommentarer o erfarenheter

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
Dehär blir great, måst komma ner o testa dom asap :D

en bastrumme pad tror jag jag ändå får låna av nån bekant så jag får mina egna pedaler när vi börjar laga nå demo med dead souls.


Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
Satte igår hela kvällen hemma hos mahan i studion och skruvade igång roland kittet + AD .
Funkade bättre än vi båda väntade oss.

Själva kittets "hjärna" är ganska ensidig men med AD fungerade allting perfekt. hihattens ljud borde man bara få att hållas Closed eller open hela tiden  när man använder båda pedalerna till bas kaggen


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
TJOHEJ!

Trots att mitt lilla HD-1 set fick en mördande kritik här så är jag störtnöjd med vad det går att prestera med det.
Har nu testat MIDI avdelningen och det funkar med minimal latency! Har använt settet att styra Addictive Drums
och vet inte riktigt vad man mer kan begära av 5100 kronors set. OKEI, pedalerna går ju inte att flytta på men låter mig inte störas av det.

Så denna tråd skall ju innehålla kommentarer o erfarenheter runt digitrummor och jag kan varmt
rekommendera detta set för nybörjare som jag själv, utan större krav på själva uppställningen.
Skruvade hastigt ihop en liten mix som exempel på hur det låter,
Största problemet är ju att jag inte kan spela hyfsat, men lite mer övning kanske ger färdighet! :D

ROCKTEST MED ROLAND HD-1 OCH ADDICTIVE DRUMS


Nån föreslog att bygga ett eget trumset, ingen dålig idé, hittade ett "recept" som inte verkar oöverkomligt
KOLLA TRUMBYGGET HÄR


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
Jag nu är det bara trumskolan.se som fattas då  :lol: En så åsså två så åsså tre så åsså fyr så åsså

---

 :ph34r: :ph34r: :ph34r: