Kontrollrummet

DIGI - Trummor, kommentarer o erfarenheter

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hejssan!

Startar en ny tråd med DIGI - trummor som ämne. Finns med i min drömvärld, men just nu är utrymmet o finansieringen ett liiiiitet problem.  :wacko:

Skulle hjärna höra erfarenheter om vad som bra att ta i beaktande vid anskaffning. Kommer kanske att köra med EZDrummer för han sitter i datorn och väntar! :)


Såg nånstans att åtmintone Neko o Emil kör med Roland TD set :D

GODA RÅD E DYRA MEN INT I KONTROLLRUMMET :rolleyes:

h.  mahan
« Senast ändrad: 29.03.2007, 15:44:49 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil
Jag spelar på ett nytt Roland TD-3



I datorn har jag DFHS, DFHS Custom & Vintage, Ez Drummer med expansionen Vintage Rock samt Addictive Drums. Synd bara att Addictive Drums inte fungerar fullt ut med digitaltrummor ännu. Perfekt lösning för en liten studio iaf  :).

Överlag tycker jag det fungerar riktigt bra faktiskt. Trumspåren blir väldigt realistiska och det går väldigt mycket fortare jämfört med att programmera trummorna på klassiskt vis. För att inte tala om hur mycket roligare det är  :D.

Av någon underlig anledning så fungerar inte DFHS & Custom & Vintage inte så bra i realtid. Laddningarna laddas för långsamt vilket är underligt. Har ändå en Powermac G5 2*2.5 GHz med 3GB RAM, dessutom två interna SATA-diskar på 7200 RPM och en extern Lacie D2 inkopplad på Firewire 800. EzDrummer fungerar galant dock så det brukar jag använda vid inspelning.

Kör vanligtvis med en buffert på 128 samples, man känner en liten fördröjning men för mig fungerar det bra ändå.
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Muchos gratias Emil!

Måste sätta mig in i det där bara jag kommer hem :)

h.  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Jag spelar på ett nytt Roland TD-3


Emil, har du testat nåt annat set, o isf vilket o för-/nackdelar?


Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil
Jag spelar på ett nytt Roland TD-3


Emil, har du testat nåt annat set, o isf vilket o för-/nackdelar?

Har testat Rolands dyrare set också och de är ju bättre såklart. Nästa steg upp (TD-6) som kostar 14.000 har identiska plattor men en bättre ljudmodul. Men använder man samplingarna i datorn så betalar jag ogärna för bättre interna ljud. TD-12 och TD-20 har nätskinn på alla trummor istället för gummipads och dessutom en mer naturtrogen hihat. Skönare men mycket dyrare också.

Yamahas set för 7000kr har jag också testat men det har sämre plattor enligt mig och dessutom enkla slagzoner på virvel och cymbaler. detta medför att man inte kan spela kantslag, på klocka eller kant på cymbalerna, samt choka cymbalerna.

Sen finns det ju ett par lågprisset också för ett par tusenlappar men dem känns inte speciellt prisvärda. Har hört en del dåligt om dessa också.

Som jag ser det så är TD-3 den bästa komprommisen mellan pris och funktion som finns just nu.
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.


Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil
har förövrigt några demolåtar på g där jag använt mina nya trummor för programmeringen. Kommer upp inom kort när mixning och annat är klart.
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
har förövrigt några demolåtar på g där jag använt mina nya trummor för programmeringen. Kommer upp inom kort när mixning och annat är klart.
Intressant!
Vad kostrade TD3?
Chokar du cymbalerna som man gör på riktigt?


Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil
har förövrigt några demolåtar på g där jag använt mina nya trummor för programmeringen. Kommer upp inom kort när mixning och annat är klart.
Intressant!
Vad kostrade TD3?
Chokar du cymbalerna som man gör på riktigt?

TD-3 ligger på 9995:- inklusive moms, cymbalerna chokas genom att man klämmer åt kanten på dem. Det är väl som vanligt?  :unsure:

En länk till mina trummor hos 4Sound: Roland TD-3KW
« Senast ändrad: 29.03.2007, 17:24:47 by Emil »
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
cymbalerna chokas genom att man klämmer åt kanten på dem. Det är väl som vanligt?  :unsure:
Yep ;)


Utloggad hefu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 89
    • Visa profil
    • Work of Art
Jag har rätt bra koll på Rolands eltrummor, jag har själv ett hopplock av td-6 och td-10tdw, funkar bra, men jag använder det rätt sällan.
Har en Roland SPD-S oxå. Den är bra.

Som petig trummis uppskattar jag TD-20's inställningsmöjligheter och självklart storleken på de sköna nätpadsen.
TD-12 är ok. och det är såklart de andra roland-kiten oxå. Speciellt med tanke på vad de kostar.
Skulle jag köpa ett kit idag skulle jag vänta på det nya svenska... som kommer! För övrigt samma killar som startade ddrum en gång i tiden.
DW, Mac, Logic, Mercedes
Säljare Macoteket
Trummis i Work of Art


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
har förövrigt några demolåtar på g där jag använt mina nya trummor för programmeringen. Kommer upp inom kort när mixning och annat är klart.


Great, trampar vatten och väntar på det ;)

h,  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil
har förövrigt några demolåtar på g där jag använt mina nya trummor för programmeringen. Kommer upp inom kort när mixning och annat är klart.


Great, trampar vatten och väntar på det ;)

h,  mahan

Måste bara skriva klart ett par artiklar först, sen blir det mixning.
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jag har rätt bra koll på Rolands eltrummor, jag har själv ett hopplock av td-6 och td-10tdw, funkar bra, men jag använder det rätt sällan.
Har en Roland SPD-S oxå. Den är bra.

Som petig trummis uppskattar jag TD-20's inställningsmöjligheter och självklart storleken på de sköna nätpadsen.
TD-12 är ok. och det är såklart de andra roland-kiten oxå. Speciellt med tanke på vad de kostar.
Skulle jag köpa ett kit idag skulle jag vänta på det nya svenska... som kommer! För övrigt samma killar som startade ddrum en gång i tiden.



Kan man tänka sig att glänta lite mer på dörren och få reda på vilka svenska killar, när detta sker och....
frågar en härifrån finska sidan ;)


h.  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
har förövrigt några demolåtar på g där jag använt mina nya trummor för programmeringen. Kommer upp inom kort när mixning och annat är klart.


Great, trampar vatten och väntar på det ;)

h,  mahan


Måste bara skriva klart ett par artiklar först, sen blir det mixning.

Ingen brådska Emil..... vattnet e varmt ;)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Lee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 368
    • Visa profil
det nya svenska... som kommer! För övrigt samma killar som startade ddrum en gång i tiden.
Hoppas de har fixat cymbaler denna gången.... Och jag är förbannat nyfiken!

Själv har jag bara testat några gånger med digi-trummor (hard-core "riktiga trummor" förespråkare som börjar mjukna...) och hade väl fastnat för Roland rätt ordentligt. Fattade aldrig vitsen med stenhårda pads som gjorde ont i handlederna. Ända tills i helgen.

Pratade med trumpolare som råkar var proffs sen många år och kör både delar, och han tyckte det var lite förvånande att man försökte jämföra. Lite som att blanda ihop spelstilen på akustisk gura och elgura. Helt skilda saker helt enkelt. Och han körde pads rätt över lag. Han hade två anledningar till att köra sitt Yamaha (Xtreme modul med vanliga hederliga pads). För det första var mesh-huvuden inte alls lika skinn. De studsade mer som en gummitrumma (Boing, boing, boing. Rubberball, if you know what I mean.) Och för det andra gillade han inte "bruset" i Rolands ljud (Sizzeling sound). Det gick inte att använda vid inspelning till skillnad från Yamahas som var rent. (Hur fan han hör skillnaden över går mig.) Men ljudet gjorde numera föga skillnad eftersom han alltid kör med samplade ljudbanker istället.

Jag gick faktiskt ner och provade ett Roland för att testa känslan och han hade rätt gällande känslan. Gummiboll. (Men padsen gör fortfarande ont.) Ljudet tycker jag är bra i Roland-modulerna, men inte lika bra som dagens samplingar. Så jag har väl blivit lite omvänd vad det gäller Roland, men jag håller mig å andra sidan till riktiga trummor.

Men en liten man i en liten studio måste nog snart skaffa sig digitalt. Hamra trummor på ett keyboard är rent omöjligt, ju.  :D


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
det nya svenska... som kommer! För övrigt samma killar som startade ddrum en gång i tiden.
Hoppas de har fixat cymbaler denna gången.... Och jag är förbannat nyfiken!

Själv har jag bara testat några gånger med digi-trummor (hard-core "riktiga trummor" förespråkare som börjar mjukna...) och hade väl fastnat för Roland rätt ordentligt. Fattade aldrig vitsen med stenhårda pads som gjorde ont i handlederna. Ända tills i helgen.

Pratade med trumpolare som råkar var proffs sen många år och kör både delar, och han tyckte det var lite förvånande att man försökte jämföra. Lite som att blanda ihop spelstilen på akustisk gura och elgura. Helt skilda saker helt enkelt. Och han körde pads rätt över lag. Han hade två anledningar till att köra sitt Yamaha (Xtreme modul med vanliga hederliga pads). För det första var mesh-huvuden inte alls lika skinn. De studsade mer som en gummitrumma (Boing, boing, boing. Rubberball, if you know what I mean.) Och för det andra gillade han inte "bruset" i Rolands ljud (Sizzeling sound). Det gick inte att använda vid inspelning till skillnad från Yamahas som var rent. (Hur fan han hör skillnaden över går mig.) Men ljudet gjorde numera föga skillnad eftersom han alltid kör med samplade ljudbanker istället.

Jag gick faktiskt ner och provade ett Roland för att testa känslan och han hade rätt gällande känslan. Gummiboll. (Men padsen gör fortfarande ont.) Ljudet tycker jag är bra i Roland-modulerna, men inte lika bra som dagens samplingar. Så jag har väl blivit lite omvänd vad det gäller Roland, men jag håller mig å andra sidan till riktiga trummor.

Men en liten man i en liten studio måste nog snart skaffa sig digitalt. Hamra trummor på ett keyboard är rent omöjligt, ju.  :D


Samma här, fast stor man i liten studio! ;)
Jag tyckte också att det inte går att jämföra digi och ana trummor, därför startade jag denna digi-tråd.  :)
Härligt med era kommentarer och erfarenheter. Tackar för det

h.  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


KillwithSkill

  • Gäst
Jag spelar på ett nytt Roland TD-3



I datorn har jag DFHS, DFHS Custom & Vintage, Ez Drummer med expansionen Vintage Rock samt Addictive Drums. Synd bara att Addictive Drums inte fungerar fullt ut med digitaltrummor ännu. Perfekt lösning för en liten studio iaf  :).

Överlag tycker jag det fungerar riktigt bra faktiskt. Trumspåren blir väldigt realistiska och det går väldigt mycket fortare jämfört med att programmera trummorna på klassiskt vis. För att inte tala om hur mycket roligare det är  :D.

Av någon underlig anledning så fungerar inte DFHS & Custom & Vintage inte så bra i realtid. Laddningarna laddas för långsamt vilket är underligt. Har ändå en Powermac G5 2*2.5 GHz med 3GB RAM, dessutom två interna SATA-diskar på 7200 RPM och en extern Lacie D2 inkopplad på Firewire 800. EzDrummer fungerar galant dock så det brukar jag använda vid inspelning.

Kör vanligtvis med en buffert på 128 samples, man känner en liten fördröjning men för mig fungerar det bra ändå.


Kolla i cache inte är förbockat dfhs/c&v och börja inte lira i realtid för än alla ljuden är laddade. Se till att du är vid padsen och micbleedningen och kolla att "demon working" har gjort sitt.
Sen är det en nackdel med det eftersom det snor sjukt mycket ram. Mitt Logic kraschar vid 2.8 GB laddat ljud. Trots att jag har 5 GB minne. Har för mig att det är logic som inte kan jobba över 3 GB ??? Sen kan du ju köra med "tpc" igång. Då komprimerar det ljuden men snor en del cpu. Annars så kan du köra in det med EZ som tar bara 250 Mb. Bara så att man får ner midinoterna. Sen flyttar man över det till dfhs/c&v, ställer micbleed och bouncar ner allt till färdiga wavfiler. DET tycker jag är sjukt bra med dfhs/c&v. Ställa mikbleed och sen bounca ner rubbet i wav. Får med rubbet som behövs. Även underskinn på pukorna. mm.

Sen måste jag säga att det är riktigt bra att det kommer bra spelbara "verklighetstrogna" pads. Har alltid varit intresserad av rolands V. Men i mitt tycke så låter dom mest skit. Färdigkranat och orealistiska sound. Tror faktiskt inte jag har hört ett enda defaultsound som låter trummor. Som tur är så kan man ju ställa om ljuden men då krävs det nån av dom större modulerna. Men att lägga ner 25 papp för en ljudmodul när man får alla toontracks för mindre än hälften? Visst en modul ihop med vdrums är ju tekniskt svnibra. Men vad hjälper det när det låter prutt? :D

Nej hoppas att killarna bakom ddrums kommer med nåt i hästväg och att det går att styra rubbet med midi in i dfhs med 100%

Annars så får man väl öva med musen och klicka hela programmeringen och bli så här safe: The Jacker, Nosferatu Pain  :blink:
« Senast ändrad: 29.03.2007, 18:20:23 by KillwithSkill »


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Jag gick faktiskt ner och provade ett Roland för att testa känslan och han hade rätt gällande känslan. Gummiboll. (Men padsen gör fortfarande ont.)
Nån som vet varför man inte försökt använda vanliga skinn?  :mellow:


KillwithSkill

  • Gäst
Ja, det går ju, men då försvinner ju poängen med tysta trummor. Men visst, det går! :)


Utloggad hefu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 89
    • Visa profil
    • Work of Art
Word!  :lol:
DW, Mac, Logic, Mercedes
Säljare Macoteket
Trummis i Work of Art


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Ja, det går ju, men då försvinner ju poängen med tysta trummor. Men visst, det går! :)
Ja, det har du rätt i. Men även om det är EN av poängerna med digitaltrummor så är det väl inte huvudpoängen? Om spelbarheten blir mycket bättre, så kan väl en ökad ljudnivå akustiskt vara acceptabelt. Det kommer ju långt ifrån väsnas lika mycket som akustiska trummor.


Utloggad hefu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 89
    • Visa profil
    • Work of Art
Problemet är att om du stämmer trummorna för att få så lik spelkänsla som mäjligt kommer inte trummorna fungera som tänkt.
Trummorna är ju faktiskt konstruerade för att ha nätskinn, som är rätt flexibelt, och inte alls så styva som uppstämda trumskinn.
Dessutom får ju riktig skinn resonans som inte påverkar triggningen positivt.
DW, Mac, Logic, Mercedes
Säljare Macoteket
Trummis i Work of Art


Utloggad funky monk

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 80
    • Visa profil
Gör som jag (har tänkt att göra så fort jag får plats till det), köp en modul, mesh skin, några triggers, mm:

http://www.thomann.de/thoiw5_artikel-197790.html

och montera allt på ett vanligt trumset. Du får samma om inte bättre spelkänsla som Rolands dyraste serie


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Problemet är att om du stämmer trummorna för att få så lik spelkänsla som mäjligt kommer inte trummorna fungera som tänkt.
Trummorna är ju faktiskt konstruerade för att ha nätskinn, som är rätt flexibelt, och inte alls så styva som uppstämda trumskinn.
Dessutom får ju riktig skinn resonans som inte påverkar triggningen positivt.
Nej, jag tänkte mer en konstruktion som är gjord från början med skinn / skinnliknande material. Inte att bara byta nätet mot vanliga skinn.


Utloggad hefu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 89
    • Visa profil
    • Work of Art
Fast då kallas det akustiska trummor med triggmickar... eller? :P
DW, Mac, Logic, Mercedes
Säljare Macoteket
Trummis i Work of Art


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Fast då kallas det akustiska trummor med triggmickar... eller? :P
:rolleyes:
Ja, givetvis måste det vara antingen eller.


Utloggad Oak

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
Hur billigt kan man komma undan om man vill ha midi-trummor som 'går an' ? Provspelade några roland-kit på DLX, men dom är lite väl dyra tycker jag...

Här står det ju för kids, så det kanske inte är nåt att tänka på? :-)

http://www.thomann.de/thoiw5_artikel-197359.html

Begagnat-marknaden verkar inte direkt jättestor...

EDIT: Ett sånt här: http://www.thomann.de/thoiw5_artikel-107629.html

...ligger helt klart inom budget. Tycker det ser ut i stuk med Rolands billiga kit, förutom att det inte är mesh-virvel. Är det stor skillnad i känsla, respons osv? Dels kan ju modulen vara skit, och sen kan ju den fysiska känslan vara kass också...

Jag har möjlighet att koppla in settet i datorn, så ljuden behöver inte vara tip-top, även om det förstås är skönt att slippa ha det inkopplat till datorn konstant.
« Senast ändrad: 02.04.2007, 15:26:47 by Oak »


Utloggad hefu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 89
    • Visa profil
    • Work of Art
Gör dig själv en tjänst, köp inte nåt av de setten! Pure crap!
Spelkänslan liknar mer att skriva maskin.
DW, Mac, Logic, Mercedes
Säljare Macoteket
Trummis i Work of Art


Utloggad Oak

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
Gör dig själv en tjänst, köp inte nåt av de setten! Pure crap!
Spelkänslan liknar mer att skriva maskin.

Så TD-3 är det billigaste som ändå duger?


Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil
Gör dig själv en tjänst, köp inte nåt av de setten! Pure crap!
Spelkänslan liknar mer att skriva maskin.

Så TD-3 är det billigaste som ändå duger?

Ja, tycker nästan det. Fast ta en runda och testa ett par olika så får du själv avgöra det.
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.


Utloggad Oak

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
Fast ta en runda och testa ett par olika så får du själv avgöra det.

Har bara varit på DLX och provspelat Roland-setten. Var finns andra märken att provspela?
(Nu är jag iofs inte säker på att du bodde i stockholm.. men nån annan kanske vet isåfall?)


Utloggad hefu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 89
    • Visa profil
    • Work of Art
Slagverket Musikbörsen brukar ha Roland, Yamaha och crap-Medeli (som oxå säljs under ett gäng andra namn, på typ Thomann bl.a.).
DW, Mac, Logic, Mercedes
Säljare Macoteket
Trummis i Work of Art


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jag spelar på ett nytt Roland TD-3



I datorn har jag DFHS, DFHS Custom & Vintage, Ez Drummer med expansionen Vintage Rock samt Addictive Drums. Synd bara att Addictive Drums inte fungerar fullt ut med digitaltrummor ännu. Perfekt lösning för en liten studio iaf  :).

Överlag tycker jag det fungerar riktigt bra faktiskt. Trumspåren blir väldigt realistiska och det går väldigt mycket fortare jämfört med att programmera trummorna på klassiskt vis. För att inte tala om hur mycket roligare det är  :D.

Av någon underlig anledning så fungerar inte DFHS & Custom & Vintage inte så bra i realtid. Laddningarna laddas för långsamt vilket är underligt. Har ändå en Powermac G5 2*2.5 GHz med 3GB RAM, dessutom två interna SATA-diskar på 7200 RPM och en extern Lacie D2 inkopplad på Firewire 800. EzDrummer fungerar galant dock så det brukar jag använda vid inspelning.

Kör vanligtvis med en buffert på 128 samples, man känner en liten fördröjning men för mig fungerar det bra ändå.

Jag kör också med detta set sedan något år. Hade pad på både virvel och hihat från början, men bytte upp mig till nätvirvel och hihat:en på bilden. Är otroligt nöjd med detta set, trodde aldrig jag ens skulle kunna bli en halvskaplig trummis, men jag tycker det går riktigt bra nu. Och setet får plats i min minimala studio på 7 kvadrat, tillsammans med allt annat...

Jag har Ez-drummer med vintage- och Nashvilleexpansionerna. Speciellt den sistnämnda låter riktigt bra. Men modulens interna ljud funkar bra att lira till, först i mixfasen byter jag sedan till EZ.

Undra bara varför EZ laddar upp så långsamt. Måste ha något med komprimeringen av filerna att göra.

DON'T PANIC


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjohej!
Idag steg jag in i digitrumvärlden då jag sökte hem ett bagagnat men funkande ROLAND HD-1 set.
HAr inte hunnit testa på allvar ännu, trumpinnar hörde till men ena av dem var slutsliten och brast vid första ansats. :wacko:
 
Settet har ju inte hjärna med tusentals sound eller justeringsmöjligtheter men tanken är att jag ska kunna styra min AD trummis med detta set. Får se hur det slutar, och få se om mannens kondition hinner till! :lol: :D

Återkommer bara jag får skaffat nya pinnar och testat MIDI avdelningen på rasket!



h.    johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tsmalmbe

Bussigt, hoppas styrenheten inte ger för stor latens via MIDI-ut bara!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.