Forum > Demolåtar

Perrra - We're Back Again

<< < (2/3) > >>

perrra:
Tack alla som svarat, och det känns som ingen direkt kommenterat musiken, och det känns bra.
Dvs produktionen osv verkar helt ok :)

Och det är ju en bra början iaf!

/Marcus

cykeln:
Ljud- och produktionsmässigt låter detta proffsigt och färdigt.
Låten är väl av standard euro-disko-klass - låter som något man har hört
(säger en som aldrig lyssnar på denna typ av musik   så jag kan ha helt fel  :D)

egghuvud:
Som vanligt känner jag mig sådär ambivalent. Du vet väl redan vad jag skall säga. Det är liksom "hamburgare för öronen". Inte alls dåligt, men inte säkrskillt intressant heller.
Bastrumman känns lite klen på något underligt sätt. Den är punchig, men saknar djup liksom. Ljuden känner man igen. Trummarret kunde kanske göras lite roligare. Kul med Jonas gitarrer, de ger en extra dimension även om det ibland låter nästan som syntgitarr.  :)

perrra:
Ja... det är ju lite så, alla tycker självklart olika.

Och i just denna mixen, så har jag pushat upp djonas guror rätt bra.

Och ... en sån här låt, ska man lyssna högt på.. och tycker du det är dåligt tryck i den, då vet jag inte riktigt.
När jag gör en sån här låt så spelar jag den i studion, bilen och i mitt PA system hemma, och jag tycker själva mixen och ljuden är skitbra mixat i denna själv  :blink:  för jag kan spela låten i stort sett hur högt som helst utan att det blir överslag i varesig kick eller bas.

Men som sagt, alla tycker självklart olika om hur en mix ska låta och vara, samt hur en hel låt ska proddas och vara.. och tur är väl det, annars skulle all musik vara likadan ;)

Men jag uppskattar kommetnarer!

Kenta K:
Skitbra prod. Skitbra låt för att va som en sådan låt skall va.
Nu ökade min respekt för dig lite igen efter dom senaste yriga mp3:or du kommit med.

ser faktisk fram emot att få höra den färdiga versionen men din rappare och tjejen. Hoppas tjejen har en riktig Eurodance röst och ingen fjortisspop röst. Då blir detta skit bra.  Och jag är nog ännu gladare för att DU inte skall sjunga och rappa. HAHA  :P

Kör hårt på detta Perrra. Så kanske det blir något vettigt utav dig en dag med  :ph34r:   ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion