Forum > Demolåtar

Keyllen - Spring (ny version)

<< < (3/4) > >>

manne_vxu:
Jäkla nice låt! om du nu vill ha mina åsikter så byt ut baskaggeljudet, tycker inte alls metalkaggen gör sig till din låt, och även elgitarren som kör nåt slags solo/lead kan du kanske hitta nåt "fräshare" ljud till.

Annars riktigt gött!

mahan:
The Spring goes on... :)

Och mot det bättre, du har fått mer "luft" i verket :)

o sen till kritiken

gillar basen från första versionen bättre, det här kuakkande "grodbas" soundet liksom river i den annars så fina stämningen. :)

Tycker att du kan fejda ut tidigare så att låten slutar senast 3:38, allt efter det är orelevant för resten av låten :mellow:

Och till min stora glädje hör jag att trummisen använder även sin virvel, inte ofta men ändå  :)
Nån nämnde om baskaggens sound, håller med, titta över det

De e coolt, fortzetzen sie bitte :D

h.  mahan

Keyllen:
Tackar för senaste inlägg och jag kortar låten lite, bra tänkt mahan.
Putsar lite på trummor och så, sedan klappar jag igen denna låt och känner mig nöjd med att äntligen ha kommit igång.
Nu är jag redan sugen på nästa låt, men då tittar den förbannade solen fram och förstör allt, frun kräver att jag klipper ned häcken och bla bla bla sånt.a När man kan sitta vid datorn och synten och skapa odödlig musik...
I dag har jag kört iväg fem släpkärror med nedklippta kvistar, hur kan det bli så här att ett oförstått geni måste utföra dessa sysslor ...
Ha det bra där ute, kanske krävs lite fysiskt arbete också för helheten...
 B)

91:an:
Är väldigt svag för akustiska instrument och jag tycker det låter skitfint om gitarrer. Basen kontrasterar bra i sitt rytmspel, låter möjligen aningen för mekanisk. En sänkning av volymen torde hjälpa. Trummorna är väl det jag hänger upp mej på. Låter överambitiöst spelat, blir lite av att trycka igång ett automatkomp.
Som komposition, underbart! Blundar jag ser jag filmbilder flyta förbi!

Dividend:
Gosig komposition, gillar speciellt flöjten eller panflöjten eller vad det är... :)

Innovativt (?) och intressant stycke musik :)

Sparas!

/Per

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion