Forum > Demolåtar
MaxB - Kore Player meets the Mellotron
MaxB:
Jay Thomas har flera gånger tipsat om en gratis softwaresynt som heter Kore Player. Igår kväll installerade jag den. Genast fastnade jag i några av dess sound. Idag var jag tvungen att komma loss så jag hällde ut några ljud tillsammans med ljud från mellotron och gitarrer.
http://max.shivas.se/music/maxb_koreplayer_ver1.mp3
Wernborg:
Coolt intro, och lite läskigt. Tänkte att det här kommer ju bli helgalet och kul. Tyvärr var resten rätt trist.
Hur har du lagt trummorna? Pads?
MaxB:
Kore Player har en del läskiga ljud men det är Jay Thomas som är pro på att använda dem. Jag däremot, återgår till gamla spår... :P
Trummorna är loopar från Drumcore som jag köpte på rea för en tusenlapp, i vintras. Minns inte vilken av trummisarna som är med på låten. :rolleyes:
mahan:
Tjou MaxB!
Introt lovar mer än vad resten ger!
Efter 0:55 behöver du definitivt ett starkare komp med trummorna, en kontrast. Och detta skulle lyfta till heaven med lite sång, tro mig!
Nu låter ditt solo lite sålt, alltför långt bak, upp med sologuran och trummorna!
h. johan
MaxB:
--- Citat från: mahan skrivet 01.07.2008, 00:06:52 ---Tjou MaxB!
Introt lovar mer än vad resten ger!
Efter 0:55 behöver du definitivt ett starkare komp med trummorna, en kontrast. Och detta skulle lyfta till heaven med lite sång, tro mig!
Nu låter ditt solo lite sålt, alltför långt bak, upp med sologuran och trummorna!
h. johan
--- Slut citat ---
Det är min första lek med Kore och jag är mäkta imponerad av en del ljud. Här byggde jag bara en enkel lekhage för att leka med instrumenten. Hoppas kunna använda ljud från Kore till egna produktionen av mina låtar.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida