Forum > Färdiga produktioner

Eko, Iken, Mahan - I say enough

<< < (5/9) > >>

Lindeberg:
Verkligen en speciell stämning i denna låten. Hypnotiserande på nåt sätt.
Gött basspel! Blir lite jamaktigt på vissa partier... Men förstår att det är den effekt du kanske söker.
Vågad ljudbild som funkar nästan hela vägen:
Tycker att en del t och s-ljud blir väldigt stickiga i sångljudet. Beror det på flangern, eller vad det nu kan vara? Deesser?
Lite mycket delay/reverb? -på alla instrument.
Skön låt!

/Johan L

cykeln:
Basen skiner verkligen på denna - både spel och ljudmässigt
Sången och pianolicksen ger lite Ian Dury and the Blockheads - vibbar - Hit me with your rhythm stick.
lite för mycket delay/reverb för min smak - men det är kanske den ljudbilden du är ute efter
Eget och ganska läckert!

Eddi:
Jepp nu har jag mixat om lite fortfarande IKEN på bas men nytt är Mahan på trummor. Om nu någon bara vill sjunga lite och spela lite gura så kan jag luta mig tillbaka som producent :D

Några lite fler ändringar är gjorda, stereodelayen är t.ex. helt flörsvunnen, men nu tror jag i alla fall att den är klar. Tack gubbar!

http://www.wideworld.se/music/I_say_enough_v2.mp3

Eko

Eddi:
Här kommer en nästan tvåårig bump som jag råkade lyssa på nu inatt när jag har tandvärk och det hjälpte - eller var det möjlige treon?
I alla fall efter det att låten blev helt klart med utredda stereodelayer och Mahan på trummor och Ikens fabolösa bas så kom ingen kommentar alls och det tycker jag den är värd. Johan sydde ihop det hela på ett bra sätt tycker jag.
Eller är det bara jag som är nostalgisk :P

Dividend:
Jomen visst..

Konstig mic eller nåt när du snackar osv.. Men bra låt (hinner inte skriva mer) men får väl lägga dagens enda feed :(

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion