Forum > Färdiga produktioner
Nose Cream - Treacle
Wernborg:
LÅTNAMN: Treacle
GRUPP: Nose Cream
GENRE: Smooth jazz
LÅTLÄNGD: 5,17
KOMPOSITÖR: W
PRODUCENT: W
INSPELNINGSÅR: 2007-2008
FORMAT: mp3
OMSLAG: http://www.adam-hart-davis.pwp.blueyonder.co.uk/photos/treacle.jpg
En av de sista i Nose Cream-serien. Tror det är en kvar efter denna. Låten är färdiginspelad men ev. inte färdigmixad. Därför la jag den i färdiga direkt.
Tack till Emulator för timbalesfills och god Whiskey häromsistens.
david.roennlund:
:)
skön jazz!
Diggar backtaktsflirtarna :)
Det är du som spelat allt utom bas o sax va?
Tycker att virvel- o kaggeljuden är lite för kort på nå vis,låter liksom mer pad än riktig trumma...
kanske lite bongos i bakgrunden under baktaktspassagerna? lite smått bara
snyggt med dubblerad sax, med baytonen ;)
överlag riktigt shysst lyssning, tack :=)
//david
MaxB:
Härligt sound - mjukt och fint. Den här musiken passar in varsomhelst. Kul med taktbytena.
Emulator:
vassego för virren.
hade glömt cymbalerna vi pillade med..jäklar vad bra den blev i 302 i flashplayer...en synkop magspark. tar luften ur en och skapar samtidigt ett lixom sug nedsträms...så man nästan upplever att musiken rusar iväg efteråt.
Orgeln tyckar jag låter bra. snygga färgningar med sjuor och femmor och vad det nu kan vara. nån ton i nåt drillande på orgeln som låter ensam och fel utan en kompis efteråt. nästa gång i lindome berättar jag vilken :D
Synthsolot vid 183 ligger för lågt.
Kanske lite mer attityd på något gitarrljud någon gång...fast å andra sidan skall det väl vara så här....antar jag.
hursom helst bli man ödmjuk inför ditt massiva kunnande. Bra mixat (förutom ett par saker då ;) ) mycket bra arrat, coh ännu bättre spelat.
sen får jag upp en "jag är kaos-liknande" melodi i skallen. vet inte om det är bra eller dåligt.
stajo:
Snyggt, många fina melodier och kompetent.
Gillade speciellt när orgeln kom in samt slutet.
Det blev lite hissmusik för mig, men avkopplande och skönt. Det är väl genren...
Hm kom och tänka på den gamla tv-serien loveboat fast har ingen aning om det är sådan musik där?
/Staffan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida