Kontrollrummet

Cykeln - Midsommardagenefter sviten

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
LÅTNAMN: Midsommardagenefter sviten
ARTIST/GRUPP: Stefan Olsson
GENRE: Lopediloop
LÅTLÄNGD: 10.16
KOMPOSITÖR: S. Olsson-P. Sequel
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Hittade den här på en obskyr plats på hårddisken och eftersom det är den dagen så
Inte så allvarligt menat

Sviten består av tre delar
Del 1 - Uppvaknandet
vari huvudpersonen vaknar upp av en ivrig fågel och funderar på om livet verkligen ska vara så här
spridda röster stör, någon hamrar på ett bygge, ett par dansar fortfarande
får ett gäng asperin - det lugnar ner sig

Del 2 - The afterblues (delen som börjar med sitar)
En aldrig insomnad musiker sitter och plinkar på sin saxofon
Det indiska gästdanslaget hänger på

Del 3 - Dansen (delen som börjar med ivrig träxylofon)
huvudpersoner ger sej åter in i dansen som nu vuxit till sig
ett gärng afrikanska trumslagare hamrar på och improviserar en sång
på temat haragatoara ragagagaga



http://www.box.net/shared/6ib7zweo8k
« Senast ändrad: 23.06.2008, 14:22:40 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Ett "litet" dagen-efter hopkok? :)
Jobbig synth i början där ;)
Lite kul att lyssna på, fast den var lång, känns som lite för många olika ljud i början men skön loop och piano etc därefter i ett längre parti.
Sen lät det som en ny låt började, ja "svit" skrev du ja, den var skoj, schyssta trummor och "ra-ga" röster :)
Go bas också men lite för mycket volym på sologitarren. Ser att min fot stampar takten efter låtens slut - ett gott betyg :lol:
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Gillar att instrumenten blir solo ibland och det fin turtagning där. Vittnar om musikaliskt omdöme. Sköna tongångar som jag har hört tidigare men det var kul att höra detta detta igen. Tunga trummor som jag tror Emulatorn vill ha ännu tyngre  :D. Kanske skulle klippa ihop en kortversion också? Snygga ljud och bra ljud med goa överaskningsmoment. Gillar det lite funkiga basliret på slutet, sköna betoningar och den vansinniga manskören.  :lol:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
schysst feel...får lite Laurie A vibes och det låter väldans bra om alla instrumenten...vad kör du med för pluggar?det känns inte som "dagen efter" med tanke på den musikaliska  närvaron hela tiden...detta skulle du kunna göra mera av...skön lyssning ...tnx

Allt gott / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
Skönt stycke detta.Lite små suggestivt,och där kom det en citar lät det som.Kanske lite mer sång för att göra en komplett låt av alstret,fast den funkar så här oxå instrumentalt..Sju och nånting temat,spännande och oväntat.
Hela stycket lyser av musikalitet med många spännande passager.Önskar att jag hade förmågan att blanda så här friskt i mina alster.Ylande guran vid 9.25 cirkus gillade jag skarpt,grymt sound!

Tio minuter musik,kul resa du bjöd på här Stefan - diggade hela vägen.Upplevde aldrig att det blev enformigt,det skiftade och bytte tempo och hade sig genom hela alstret.Nice trip helt enkelt.

Mvh
Micael


freddy

  • Gäst
ojoj, här händer det prylar. Nya saker i ett, vilket är kul. Svårt at få grepp om låten. Men du lyckas skapa de olika stämningarna i låten fullt ut tycker jag. Vissa delar känns lite smått otajta, men det är så lite så det kommer du undan med :D

Jag skulle nog säga att ett bättre namn på denna låt vore "världen runt på 10 min", för det känns  verkligen som vi svänger runt lite varstans. 

Gillar melodierna och det olika delarna. Avslutningen var underbar! :) Kul stycke musik helt klart.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
flabb
ett hopkok? ja så är det nog. en musikalisk skildring av dagen efter. Den jobbiga synten är en d-la fågel. Kul att den åsamkar ryckningar i foten.

eq
musikaliskt omdöme -överraksning och vansinne - tack för det!
Klippa ihop en kortversion - har nog bara mp3orna kvar av detta, så jag vet inte.

karl
Laurie A vibes - rodnar!

hm
Tack. .. förmågan att blanda friskt - tja här handlar det mest om tjuveri och avkoppling .. att klippa och klistra, att få olika delar att bli någon form av helhet i tre faser

freddy
Tack. ja det är ju lite att stapla olika saker på och efter varandra för att i musik förmedla en känsla av dagen efter. En sådan dag känns ju gäran lite otajt.  :)

ps
som sagt - ta det inte så allvarligt!  :D
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Leif

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 393
    • Visa profil
Tjena Cykeln!

Go låt du har pillat ihop här! Gillar att du skapar en episk känsla över låten. Snygga instrument och ljud. Dock låter det som att ljudet ibland faller bort lite, men det kanske är ett filter som gör det medvetet, eller så är det filen jag fick hem som inte var 100. Annars är det kanon.  Det låter som ett hyfsat ordnat kaos. Ett fint soundtrack att ha dagen efter. Riktigt gött Jobbat!

Tack för musiken!

Mvh/Leif
https://soundcloud.com/enmansprojektet
https://soundcloud.com/ambivalens1