Kontrollrummet

har ni katt (i studion)

Omröstning

har ni katt

har  katt
26 (34.7%)
ej katt
44 (58.7%)
har katt men aldrig i studion
5 (6.7%)

Antal personer som röstat: 71

Omröstningen har avslutats: 28.04.2007, 12:00:37

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Såg att det figurerar en del katter på bilder o i texter från medlemarna här
blev nyfiken hur många vi är som har katt i eller nära studion.
Själv har jag tre stycketen av dem är en skit bra mixnings katt. Ligger finti knät o dämpar vissa basfrekvenser.
den endra ligger i ett härne som bar fälla offta.
den tredje brukar jag gå med i skogen så lite inspiration får man där med. :wub:

ynot....

« Senast ändrad: 29.03.2007, 12:02:42 by ynot »
att leva är att dö


Utloggad VacUm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 74
    • Visa profil
    • Sundhage.com
Vi hade en gästkatten "Lemmy" i studion jag jobbade i förr. Stället vi drev studion på var en hel fabriksvåning så det var alltid massa folk som mer eller mindre bodde där, och ett par som ofta hängde där brukade ha med sig katten. Mycket trevligt inslag!
"Lisa, Vampires are make-believe, like elves, gremlins, and eskimos." -- Homer Simpson


Florian le Sage

  • Gäst
Haha, kattkräk skall vara ute och inget annat, och ABSOLUT inte i en studio, klös klös så var den högtalaren för 10.000:- kaputt eller något annat man satt upp som dyrt absorbentmaterial + all jävla pälshårsutsöndring, fyyyy...

Jag och frugans grabb var ute i skogen häromveckan, åkte bil på en skogsväg i ingenmansland då plötsligt ett djur hoppar framför oss på vägen, en besynnerlig gång/hoppstil som gjorde mig lite skum då jag inte kunde placera arten direkt, såg ut som en kanin och en katt samtidigt men det stämde liksom inte.
Han sprang ut och jagade den-tokstollen- jag klev ur och väntade på honom och sakta insåg jag att det var en lokatt-unge som tagit sina första trevande steg/skutt (mindes de korta små öronen med snibbar och ingen svans), ropade på honom att komma tillbaka eftersom det kan vara direkt livsfarligt för honom o mamman dyker upp och ungen sannolikt bara var en bit ifrån boet/gömslet...

Borde sätta upp en videokamera där och skicka in som naturfilm alt. ligga på pass i kamouflagedräkt med kikare + kamera, detta är mycket ovanligt då de är superskygga!

 B)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag har ingen katt,men dock en hund! En border collie.Jag satte en snygg sång stämma för ett tag sedan,mixade och donade in det i låten.Sedan när jag lyssnade separat på spåret så hör jag hur hunden skakar på huvudet och metall kedjan runt halsen rasslar skit grymt med i takten.Jag lät det vara kvar.Dom är ju rätt så smarta dom där får drivarna,men att dom var musikaliska det visste jag inte :D

Ibland när jag spelar munspel så vill han vara med och yla,då får han respass dock - antar att jag är lite bättre än honom på det...Kul med djur.Min kvinna har en papegoja som pratar,funderar på att spela in den och göra nåt coolt av det..

Mvh
Micael


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Haha, kattkräk skall vara ute och inget annat, och ABSOLUT inte i en studio, klös klös så var den högtalaren för 10.000:- kaputt eller något annat man satt upp som dyrt absorbentmaterial + all jävla pälshårsutsöndring, fyyyy...

Jag och frugans grabb var ute i skogen häromveckan, åkte bil på en skogsväg i ingenmansland då plötsligt ett djur hoppar framför oss på vägen, en besynnerlig gång/hoppstil som gjorde mig lite skum då jag inte kunde placera arten direkt, såg ut som en kanin och en katt samtidigt men det stämde liksom inte.
Han sprang ut och jagade den-tokstollen- jag klev ur och väntade på honom och sakta insåg jag att det var en lokatt-unge som tagit sina första trevande steg/skutt (mindes de korta små öronen med snibbar och ingen svans), ropade på honom att komma tillbaka eftersom det kan vara direkt livsfarligt för honom o mamman dyker upp och ungen sannolikt bara var en bit ifrån boet/gömslet...

Borde sätta upp en videokamera där och skicka in som naturfilm alt. ligga på pass i kamouflagedräkt med kikare + kamera, detta är mycket ovanligt då de är superskygga!

 B)


inte illa att sett ett lodjur över huvudtagen  grattis.
har själv letat länge ut i skogen hum o inte har jag sett nått
att leva är att dö


Utloggad aoly

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
  • King without a crown
    • Visa profil
    • Clear As Day
Jag har en blueskatt som gärna ligger och lyssnar när jag spelar gitarr. Är det blues som spelas (även på CD) så kommer hon med en gång. Det är en ganska gammal sak, som inte river på annat än klösbrädan, så jag behöver inte oroa mig för våldsamt slitage på mina prylar :D
Driver eget som webbdesigner men har inte ens hunnit göra firmans egna hemsida än. Ska inte klaga :D


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Haha, kattkräk skall vara ute och inget annat, och ABSOLUT inte i en studio, klös klös så var den högtalaren för 10.000:- kaputt eller något annat man satt upp som dyrt absorbentmaterial + all jävla pälshårsutsöndring, fyyyy...

Jag och frugans grabb var ute i skogen häromveckan, åkte bil på en skogsväg i ingenmansland då plötsligt ett djur hoppar framför oss på vägen, en besynnerlig gång/hoppstil som gjorde mig lite skum då jag inte kunde placera arten direkt, såg ut som en kanin och en katt samtidigt men det stämde liksom inte.
Han sprang ut och jagade den-tokstollen- jag klev ur och väntade på honom och sakta insåg jag att det var en lokatt-unge som tagit sina första trevande steg/skutt (mindes de korta små öronen med snibbar och ingen svans), ropade på honom att komma tillbaka eftersom det kan vara direkt livsfarligt för honom o mamman dyker upp och ungen sannolikt bara var en bit ifrån boet/gömslet...

Borde sätta upp en videokamera där och skicka in som naturfilm alt. ligga på pass i kamouflagedräkt med kikare + kamera, detta är mycket ovanligt då de är superskygga!

 B)

Coolt Florian,det är mycket ovanligt att lyckas se lo-djur.Jag färdas rätt mycket i skog och mark med min hund och jag har bara sett spår efter dom.Rigga kameran och fixa en bild,skulle vara grymt att få se.
Björn spillning har jag sett flera ggr,men ingen björn än.Vi har en som håller till inte så långt från där jag har stugan,kanske skulle göra det du funderar på - ta med mig kameran och lägga ut lite slakt rester...

Sorry,det blev lite off topic det här Tony..

Mvh
Micael


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
inte då lodjur är ett kattdjur o helt uppenbart har florian inte den i studion  ;)
right on targe + att jag gillar lodjur  :wub:
att leva är att dö


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Vågar tyvärr inte ha katt på grund av astma och allergi (även om katt är det enda jag inte reagerar på på pricktest...) - men eftersom jag är uppvuxen med katter (mamma hade uppfödning av raskatter när jag var liten), så vet jag vilka underbara djur de är. :wub: Jag är verkligen avundsjuk på er som har förmånen att kunna ha katt... :mellow:
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad thrinithan

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 30
  • Die by my shovel
    • Visa profil
Jag blev klöst i ansikten av en katt när jag var liten så jag avskyr kräken :( Kan inte lita på en katt för fem öre... lömska odjur  <_<
Bilda dig gärna en egen uppfattning... så länge du fortsätter att bilda den tills det blir rätt!


Utloggad carl cadello

Ingen katt!

Dock fyra marsvin i vardagsrummet på vinter.
Under sommaren flyttar de ut på gräsmattan i en bur vi flyttar runt. Vi har inte behövt klippa gräsmattan någon gång på tre år. Ekologisk och energisnål gräsklippare. :lol:


Utloggad Hedblom

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
    • Hedblom.nu
Jag har en liten katt jag som alltid ska vara med och ställa till det.  :D

Skulle byta strängar i går och det var totalt omöjligt att få vara ifred, tydligen var strängarna väldigt attraktiva att leka med, så nu är det lite av ett strängkaos här hemma, med gamla strängar överallt :D (bytte på flera gitarrer)

Sen har jag en hund också som brukar kunna skälla till på nån inspelning men det är helt OK...

Hunden är livrädd för gitarren så han vågar inte gå in till "studion"  :lol:

Sen att dom skulle förstöra näten på förstärkarna är väl ganska myt det ändå.. jag har haft katt i alla fall 12-13 år och har inte en repa på någon förstärkare (inte som katten ställt till med iaf)  <_<
« Senast ändrad: 29.03.2007, 13:03:33 by Hedblom »
www.hedblom.nu

Kristoffer Hedblom på Spotify


Utloggad Polpotkin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 171
  • Hit'er in the shitter
    • Visa profil
    • Sabachthani - Official website
Hehe, det där med strängar och katter känner man igen.. Jag brukar snurra ihop använda strängar typ som när dom är nya och slänga i papperskorgen under bordet, och på morronen ligger det fullt av strängar över allt igen...

Sabachthani - Gothic Doom Metal


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Ej katt men hund som gör sitt bästa för att avleda min uppmärksamhet från skärmen...


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Jag hade en liten kattunge på prov under en tid, för att liksom få en statusrapport på hur/om min allergi har utvecklats under åren. Eftersom jag bor i en etta så fanns det ingen möjlighet att hålla busfröt borta från mina studioprylar. Det gick väl rätt bra, fast hon använde skyddsfilten på mina högtalare som klösbräda. :wacko: Dessutom slickade hon på en gitarrsladd en gång så att det blev ett dånande BZZZZZZZHT, vilket nästan gav mig en hjärtattack av överraskning. Det som var mest oroande var när hon tassade runt bakom min förstärkare, som inte är speciellt säker att vidröra på baksidan där alla sladdar sitter (har själv fått en del stötar). Hon klarade sig dock. Numera är jag glad att jag inte har henne kvar. Hon var väldigt påfrestande och jag är nu ännu mer övertygad om att jag inte bör skaffa ungar inom den närmsta framtiden.

EDIT:
« Senast ändrad: 29.03.2007, 13:44:21 by ChromaWoods »


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jag gillar inte katter de är otäcka djur  :ph34r:


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hejssan!

Enda husdjuret som alltid är med när det bandas in nånting är husflugan. Har försökt få honom att parkera sig på Rode Nt-1 för en intervju... men nej, det passar sig inte. Men han ryms bra i min 3x3m widehomestudio :D


h.  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Lynxo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 111
  • It's not paranoia when they ARE out to get you!
    • Visa profil
Jag svarar med några bilder. :wub:



Fighting for peace is like fucking for virginity.


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Håret från katten är det värsta.

Läste en artikel på någon hemsida när Playstation2 var nytt, en killes katt tyckte om att sova på maskinen när den var på. Den paja ganska omgående och på insidan såg det ut som en pälsfabrik.


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Har ingen katt, men om man nån gång bor lite större kan det nog bli aktuellt. Jag gillar katter.

De enda husdjuren just nu är dammråttor och möjligen några drosophila. Flugsäsongen lär väl komma igång snart också ja.
blargh


Utloggad tsmalmbe

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Torwald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 268
  • O_o
    • Visa profil
Jag har katt i Studion. Sån där tjusig raskatt faktiskt. Ragdoll heter de tror jag. Mysig men stängs ute när den blir jobbig.
Ju dyrare desto bättre.


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels


Vår kisse brukar spela ambient indieelectronica genom att gå runt på det undre klaviaturet i dubbelstället och stryka sig mot det övre... :)

Har även en dalmatiner som brukar vifta på svansen i takt med musiken.


Utloggad Assar

  • Frånvarande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 251
  • W H A T E V E R
    • Visa profil
    • Assar
  • Soundcloud: assarandersen

DåligtGehör

  • Gäst
No cats, no dogs, no studio, no life,  no nathing  :ph34r:


Utloggad thrinithan

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 30
  • Die by my shovel
    • Visa profil
No cats, no dogs, no studio, no life,  no nathing  :ph34r:

En äkta musiker med andra ord! Bra jobbat  :)
Bilda dig gärna en egen uppfattning... så länge du fortsätter att bilda den tills det blir rätt!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Enda katten i min studio kunde vara:

http://www.bluecataudio.com/Main/Home/




h.  mahan
« Senast ändrad: 29.03.2007, 15:57:12 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Addic59

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Inte en katt över min tröskel ...
 <_<
Men du ser väl hur fint en svart liten kisse gör sig på en Polysix... ;)


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com

Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Enda katten i min studio kunde vara:

http://www.bluecataudio.com/Main/Home/




h.  mahan

 :D


Har ingen aning om vad dessa audiogrejor är. Det Google som kastade dom i ögonen på mig med sökorden CAT VST :P
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Enda katten i min studio kunde vara:

http://www.bluecataudio.com/Main/Home/


h.  mahan

 :D

Har ingen aning om vad dessa audiogrejor är. Det Google som kastade dom i ögonen på mig med sökorden CAT VST :P
« Senast ändrad: 30.03.2007, 00:16:01 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Assar

  • Frånvarande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 251
  • W H A T E V E R
    • Visa profil
    • Assar
  • Soundcloud: assarandersen
Inte en katt över min tröskel ...
 <_<
Men du ser väl hur fint en svart liten kisse gör sig på en Polysix... ;)

Nope.
Jag ser hur fint en svart liten kisse katthår inte gör sig särskilt bra på en Polysix ...
 <_<