Forum > Demolåtar
Dividend - Athens (arbetsnamn)
Dividend:
--- Citat från: freddy skrivet 30.06.2008, 12:44:33 ---Detta kan nog bli tufft. Avvaktar lite på sången och ser vad som händer :D
Lycka till med detta epos, det ska bli kul att höra!
--- Slut citat ---
Tackar! :) Laddar kanske upp nåt mysigt ikväll....
cykeln:
Du har ett eget tonspråk
Redan i det första temat känner man igen dej
Tror att det är det där kinesiska parat med något värmländskt vemod
Fina ljud (som vanligt) Lite sökande stycke så långt men
vad månde bliva när sången kommer på ?
Rattlesnake:
Gillar klangen, den mustiga ljudbilden som väller fram. Träblåsen är fin-fina. Instrumenteringen är mycket smakfull . Skall det vara något mer så kunde kanske något slagverk ha accentuerat höjdpunkterna.
Vid första lyssningen fastnar inte melodierna riktigt, men de kommer. Jag tänker mig något nationalromantiskt 1800-tal över detta. Vissa passager påminner om Peterson-Berger, andra om Smetanas "Moldau".
Åsså lite pet-gnäll. :rolleyes:
Gillar inte riktigt något pizz-ljud som kommer in vid 34 s, låter väldigt syntetiskt i högre register. Gillar heller inte en grej vid vid 165 s, cellomelodien låter väl simpel, ungefär som "lunka på"...
Ja, ska bli spännande att höra detta med sång. Det är inte helt lätt att gissa hur det kommer att gestalta sig.
Dividend:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 01.07.2008, 10:27:34 ---Gillar klangen, den mustiga ljudbilden som väller fram. Träblåsen är fin-fina. Instrumenteringen är mycket smakfull . Skall det vara något mer så kunde kanske något slagverk ha accentuerat höjdpunkterna.
--- Slut citat ---
Tack. Ja, pukorna har jag inte plockat fram än! ;)
--- Citera ---Vid första lyssningen fastnar inte melodierna riktigt, men de kommer. Jag tänker mig något nationalromantiskt 1800-tal över detta. Vissa passager påminner om Peterson-Berger, andra om Smetanas "Moldau".
Åsså lite pet-gnäll. :rolleyes:
--- Slut citat ---
gnälla är bra :)
--- Citera ---Gillar inte riktigt något pizz-ljud som kommer in vid 34 s, låter väldigt syntetiskt i högre register. Gillar heller inte en grej vid vid 165 s, cellomelodien låter väl simpel, ungefär som "lunka på"...
Ja, ska bli spännande att höra detta med sång. Det är inte helt lätt att gissa hur det kommer att gestalta sig.
--- Slut citat ---
violinspiccatot, skall lyssna efter det, tror t o m det är falskt på 1-2 ställen :) Kassa violinister! ;)
Lunkande basfiolerna är (nog nästan/i princip) norpat rakt av från nån Wagneropera.
Tack för lyssningen! Slänger upp ny version med kort sångidé från Marr.
Dividend:
--- Citat från: cykeln skrivet 01.07.2008, 09:21:01 ---Du har ett eget tonspråk
Redan i det första temat känner man igen dej
Tror att det är det där kinesiska parat med något värmländskt vemod
Fina ljud (som vanligt) Lite sökande stycke så långt men
vad månde bliva när sången kommer på ?
--- Slut citat ---
Synd om det låter sökande, då jag inte upplever det så :D Jo, ett kort parti innan "lunkbasfiolerna" kommer in kanske :blink:
Vi får se vad som händer!
Tack för lyssning! :)
-------------------------
Slänger upp kort sångidé från Marr strax. Finns i trådhuvude
/Per
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida